پیش بینی تولید 221 هزار تن شیر در کردستان تا پایان امسال

 پیش بینی تولید 221 هزار تن شیر در کردستان تا پایان امسال
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 163 هزار تن شیر در استان تولید شده است گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این رقم به 221 هزار تن برسد.
خالد جعفری مقدار تولید شیر کشور را 9 میلیون و 143 هزار تن عنوان کرد و گفت: از این میزان شیر تولیدی، کردستان با حدود 215 تا 221 هزار تن، معادل 2.3 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.
وی سرانه تولید شیر استان کردستان را 144 کیلوگرم ذکر کرد و افزود: سرانه مصرف شیر استان 84 کیلوگرم برآورد می شود و شیر مازاد نیز به صورت خام و یا فرآورده های لبنی به سایر استان های کشور صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه تولید شیر استان در سال های آتی سیر صعودی طی خواهد کرد، جایگزینی گاو اصیل و دو رگ به جای گاوهای بومی و نیز احداث گاوداری 2500 راسی شهرستان قروه و گاوداری 100 راسی شهرستان دهگلان را از دلایل اصلی آن بیان کرد.
هفت کارخانه فرآوری مواد لبنی با ظرفیت اسمی حدود 158 هزار تن در سال و 35 مرکز جمع آوری شیر به ظرفیت 135 تن در روز در استان فعالیت دارند.
طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرانه مصرف شیر در ایران اکنون، 70 تا 80 کیلوگرم در سال است این در حالی است که این میزان در کشورهای توسعه یافته به 300 کیلوگرم می رسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com