پویایی صنعت مرغداری، نیازمند تکمیل زنجیره تولید و مصرف

 پویایی صنعت مرغداری، نیازمند تکمیل زنجیره تولید و مصرف
پویایی و ادامه فعالیت صنعت کشاورزی بویژه مرغداری های شهرستان ملکشاهی به تکمیل زنجیره تولید این صنعت و بازار مصرف مناسب نیاز دارد.
تنها صنعت فعال ملکشاهی که سهم قابل توجهی در اقتصاد ، اشتغال و درآمد عمومی مردم دارد، کشاورزی بویژه مرغداری است که نیازمند توجه و حمایت بیشتر است.
41 واحد مرغداری فعال این شهرستان علاوه بر زمینه اشتغالزایی برای بیش از 500 نفر با تولید سالانه هفت هزار تن گوشت مرغ سهم قابل توجهی در گردش اقتصادی این شهرستان دارد.
یکی از مشکلات عمده این صنعت در ملکشاهی عدم تکمیل زنجیره تولید از جمله کشتارگاه صنعتی و بازار مصرف پایدار است که باعث ایجاد خساراتی به مرغداران می شود.
یکی از مرغداران این شهرستان در این خصوص گفت: بعلت عدم فروش به موقع و مناسب مرغ در طول دوره های تولید دچار ضرور و زیان شده که هم اکنون نیز با معوقات بانک کشاورزی روبروست.
حجت صمدیان ییادآور شد: باید راهکاری ایجاد شود تا مرغداران این شهرستان بتوانند مرغ تولیدی خود را در زمان تعیین شده و به قیمت مناسب به فروش برسانند.
رئیس اتحادیه مرغداران ملکشاهی عمده مشکلات این صنعت مهم شهرستان را تکمیل نبودن زنجیره تولید و دسترسی نداشتن به بازار مناسب می داند و می گوید: در طول سنوات گذشته نبود فروش مناسب باعث ایجاد خسارات مالی به مرغداران شد که همین عامل معوقات بانکی و مشکلات متعاقب آن را برای فعالان این حوزه به دنبال داشت.
یدالله سجادی افزود: در شرایط کنونی و برای ادامه فعالیت 41 واحد مرغداری نیازمند حمایت مدیریت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان به منظور تقسیط بدهی های بانکی و تسهیلات مناسب سرمایه در گردش هستیم.
مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی نیز با تأیید نکته نظرات و خواسته های مرغداران این شهرستان گفت: این مدیریت تمامی تلاش خود را جهت حمایت از مرغداران داشته و خواهد داشت.
حیدر علی حسینی افزود: با تلاش فرماندار و آمادگی سرمایه گذار مجوزهای احداث کشتارگاه صنعتی طیور (کشتارگاه زرین مرغ ملکشاهی) اخذ شده و منتظر واگذاری تسهیلات بانکی است.
فرماندار ملکشاهی در نشست با مرغداران شهرستان ضمن اعلام هر گونه همکاری با مرغداران گفت: از سال گذشته تاکنون تلاش هایی برای متقاعد کردن سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث کشتارگاه صنعتی داشته ایم و در این راستا اقداماتی صورت گرفته است.
اسد قاسمی اظهار کرد: سیاست دولت حمایت از هر گونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی و صنعت دام و طیور است و مسئولان مرتبط در حوزه جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی نیز بطور قطع در این راستا اقدام خواهند کرد.
وی تاکید کرد: یکی از پتانسیل های مهم استان ایلام و شهرستان ملکشاهی نزدیک بودن به مرز عراق و بازار 17 میلیونی این کشور همسایه است که باید بسترهای صادرات به این کشور فراهم شود.
فرماندار ملکشاهی بر تولید کیفی تر گوشت تاکید کرد و یادآور شد: باید به سمت تولید با کیفیت و بسته بندی مناسب حرکت کنیم تا قدرت رقابت را در سطح فرا ملی نیز داشته باشیم.
نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست با مرغداران ملکشاهی ضمن اعلام حمایت مجلس از صنعت مرغداری استان ایلام گفت: با دستگاههای متولی از جمله جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی رایزنی های جهت حمایت بیشتر مرغداران صورت گرفته است که امیدواریم عملیاتی شود.
سلام امینی افزود: تکمیل زنجیره تولید صنعت مرغداری در شهرستان و استان از جمله ایجاد کشتارگاه صنعتی نیازمند ورود بخش خصوص و سرمایه گذار است و ما به سهم خود از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: با استاندار و مسئولان ارشد کشوری برای فراهم شدن امکان استفاده از بازار کشور عراق رایزنی هایی از طریق مجلس شورای اسلامی صورت خواهد گرفت که البته لازمه این کار کیفی شدن هر چه بیشتر تولید مرغ است.
ملکشاهی با دارا بودن 41 واحد مرغداری فعال سالانه با تولید هفت هزار تن گوشت مرغ علاوه بر مصرف شهرستان سهم قابل توجهی در بازار مصرف استان ایلام و حتی استان های همجوار دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com