پنج هزار تن گوشت سفید در قائمشهر تولید شد

 پنج هزار تن گوشت سفید در قائمشهر تولید شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از تولید پنج هزار تن گوشت سفید در شش ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.
فرزین فرهادی طی سخنانی در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه عرضه مرغ خارج از شبکه توزیع، سلامت جامعه را به مخاطره می اندازد، خواستار برخورد و ممنوعیت عرضه آن شد و تاکید کرد: واحدهای پرورش دهنده مرغ صنعتی که بصورت غیر مجاز فعالیت می کنند با هماهنگی تعزیرات نسبت به پلمپ آن واحدها اقدام خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با بیان اینکه برای ایام محرم گوشت قرمز و سفید منجمد و شکر طبق قیمت مصوب به این شهرستان تخصیص و توزیع شد گفت: در شش ماهه اول امسال بالغ بر سه میلیون قطعه توسط مرغداران جوجه ریزی و پنج هزار و 679 تن گوشت سفید تولید شد.
فرهادی با اشاره به شرایط بسیار متغیر آب و هوایی سال جاری گفت: وقوع خشکسالی در تابستان، بارش سیل آسای باران و تگرگ و طوفان در ماه های شهریور و مهر به محصولات سر درختی آسیب های جدی وارد و موجب کاهش خاصیت انباری میوه ها شده است.
وی با بیان اینکه علیرغم این مسائل و مشکلات ، کاهش محسوسی در متوسط عملکرد مرکبات این شهرستان نداشتیم، خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای صادارت مرکبات شد.
کیوان رحمانی مدیر عامل تعاونی کشاورزی مرغداران قائمشهر در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای مهر تا 27 مهر ماه سال جاری، 624 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان قائم شهر انجام شد.
وی خواستار نظارت بر مکان پرورش مرغ های بومی و نحوه کشتار و عرضه آن به بازار شد و با اشاره به ظرفیت تولید سالانه سه میلیون تن گوشت سفید در کشور، تصریح کرد: میزان مصرف داخل کشور دو میلیون و 300 هزار تن است اما با وجود بازار خوب کشورهای همسایه و آسیای میانه امکانات صادرات بصورت مستمر و نظام مند برای ما فراهم نیست
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com