هفت میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان کرمانشاه

 هفت میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان کرمانشاه
 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، از انجام بیش از هفت میلیون و 200 هزار قطعه جوجه ریزی در چهار ماه سال جاری در واحدهای مرغ گوشتی استان خبر داد.
در این مدت همچنین سه هزار و 780 نوبت مراقبت و پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به صورت بازدید مستمر از واحدهای پرورش طیور صنعتی، طیور بومی روستایی و تالاب ها انجام شده است.
وی تعداد نمونه های برداشت شده در این بازدیدها را یک هزار و 540 مورد عنوان کرد و گفت: سه هزار و 845 مورد آزمایش سرلوژی و مولکولی نیز بر روی نمونه ها انجام گرفته است.
او با بیان اینکه در این چهار ماه 40 میلیون دُز واکسن بین واحدهای صنعتی توزیع و مصرف شده است، تعداد بازدید صورت گرفته از کشتارگاه های طیور استان در این مدت را 70 بار اعلام کرد.
به گفته رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، همچنین در این مدت 370 هزار متر مربع از کشتارگاه های طیور و 2 هزار و 250 خودروی حمل طیور ضدعفونی شده است.
حیدری با اشاره به یک هزار و 200 لیتر ضدعفونی مصرف شده در این زمینه افزود: در این مدت 186 مرکز متخلف عرضه طیور زنده نیز به مراجع قضایی معرفی و 163 مرکز تعطیل شد.
وی همچنین تصریح کرد: 30 کلاس آموزشی ویژه بهره برداران نیز در این مدت برگزار شده که 869 نفر نیز در این کلاس های آموزشی شرکت کردند.
در استان کرمانشاه 783 واحد مرغداری‌ صنعتی گوشتی و تخمگذار فعال است که سالانه بیش از 63 هزار و 700 تن گوشت مرغ و 11هزار تن تخم مرغ در این تعداد واحد تولید می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com