هدفگذاری تولید ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری کردستان

 هدفگذاری تولید ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری کردستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال ۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد های مرغداری گوشتی استان خواهیم داشت.
خالد جعفری در جلسه ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه سال گذشته  ۶۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، افزود: از این میزان  ۵۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.
وی اظهار داشت: طبق برآورد ها امسال نیز ۸۵۰ هزار تن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می شود.
جعفری پیش‌بینی وزارت جهاد کشاورزی را برای امسال تولید یک میلیون تن و خرید بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم در استان خواند و گفت: بنا داریم با اتخاذ تمهیدات مراقبتی و استفاده از ارقام این میزان تولید محقق شود.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین گندم خریداری شده در استان مربوط به دو سال پیش با ۸۵۰ هزار تن بوده است، افزود: طبق برآوردهای انجام شده یکهزار و ۳۲۰ میلیارد تومان ارزش محصولات گندم تولیدی در سال زارعی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۹۸ درصد سطح زیر کشت گندم در سامانه جامع پهنه‌بندی داده های کشاورزی ثبت شده است، افزود: هدف از راه اندازی سامانه مذکور حذف واسطه و دلالان و نیز حمایت دولت از کشاورزان است.
جعفری همچنین نوید پرداخت به موقع وجوه گندمکاران را در سال زارعی داد و عنوان کرد: بایستی تعداد ۸۴ واحد مرکز خرید گندم را با توجه به افزایش حجم تولید گندم افزایش دهیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تامین محصولات مورد نیاز در ایام رمضان گریزی زد و گفت: هیچ مشکلی بابت عرضه مرغ و گوشت منجمد شده در این ایام وجود ندارد به طوری‌که تولید مازاد بر نیاز هم به استان های همجوار صادر خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: بر اساس برآورد های انجام شده امسال ۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد های گوشتی استان خواهیم داشت که برای تامین مواد خوراکی سویا برای این میزان بایستی تمهیداتی اتخاذ شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com