نخستین زنجیره تولید بلدرچین گلستان در گالیکش آماده بهره برداری است

 نخستین زنجیره تولید بلدرچین گلستان در گالیکش آماده بهره برداری است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش از آماده بهره برداری بودن نخستین زنجیره تولید بلدرچین استان گلستان در این شهرستان خبر داد و گفت: بهره برداری از این واحد تولیدی در دهه فجر آغاز می شود و ظرفیت تولید آن در هر دوره چهار ماهه حدود 33 هزار قطعه است.
حبیب الله زارع اظهار داشت: این واحد تولیدی که نمونه آن در استان های شمالی کشور وجود ندارد، در زمینی به مساحت شش هزار مترمربع و زیر بنای 902 مترمربع با سرمایه گذاری هفت میلیارد ریال و اشتغالزایی 10 نفر راه اندازی شده است.
وی گفت: از مجموع ظرفیت 32 هزار و 700 قطعه ای این واحد تولیدی در هر دوره چهار ماهه، دو هزار قطعه بلدرچین مولد (ماده) و 700 قطعه مولد (نر) و نیز 30 هزار قطعه بلدرچین پرواری می باشد.
زارع اضافه کرد: این مجتمع تولیدی دارای شش سالن شامل 'جوجه کشی، پرورش بلدرچین مولد، پروار بندی، کشتارگاه، بسته بندی و تولید خوراک' است.
وی با اشاره به واحدهای فعال زنجیره پرورش بلدرچین در استان های یزد، تهران و اصفهان، گفت: محصولات تولیدی این واحد در مرحله اول علاوه بر گلستان، به استان های همجوار و تهران و در مراحل بعدی به برخی کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس صادر می شود.
گوشت و تخم مرغ بلدرچین دارای ارزش غذایی بالایی می باشد به گونه ای که تخم مرغ آن پنج برابر تخم مرغ معمولی انواع ویتامین دارد و گوشت آن نیز علاوه بر طعم و کیفیت غذایی بالا، سرشار از آهن، سایر مواد معدنی و ویتامین است.
مدیر جهادکشاورزی گالیکش همچنین از آماده بهره برداری بودن دو طرح آبخیزداری (سنگی ملاتی) و آبیاری تحت فشار در این شهرستان که طبق برنامه بهره برداری از آنها نیز در ایام اهه فجر آغاز می شود، خبر داد و گفت: برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار با مجموع تقریبی 40 هکتار در دو روستای 'محمدآباد و قانجق شهرک' درمجموع حدود سه میلیارد و 521 میلیون ریال هزینه شده است که سه میلیارد و 90 میلیون ریال آن کمک بلاعوض دولت و بقیه توسط متقاضیان تامین شده است.
وی افزود: برای عملیات طرح سنگی ملاتی روستای فارسیان فرنگ گالیکش که باهدف هدایت آب های سطحی و جلوگیری از فرسایش خاک و رانش زمین اجرا شده است، مبلغ یک میلیارد و 437 میلیون ریال از اعتبارات ملی هزینه شده است.
شهرستان گالیکش با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com