ممنوعیت عرضه مرغ با وزن بیش از 2 کیلوگرم در کرمان

 ممنوعیت عرضه مرغ با وزن بیش از 2 کیلوگرم در کرمان
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از ممنوعیت عرضه مرغ با وزن بیش از 2 کیلوگرم در استان کرمان از ابتدای سال 95 خبر داد.
دکتر حسین رشیدی گفت: در این طرح کشتارگاه های طیور مجاز به عرضه لاشه های سنگین تر از وزن 2 کیلو گرم نخواهند بود و طبعاً فروشندگان مرغ در سطح شهر نیز موظف به رعایت این مسئله هستند.
وی خطاب به پرورش دهندگان طیور در استان ، افزود: به این نکته دقت داشته باشید که بایستی به نحوی برنامه ریزی نمایید که طول دوره پرورش از 45 روز عبور نکرده و وزن مرغ زنده از 2.5 کیلوگرم بیشتر نباشد.
دکتر رشیدی کاهش چربی و ضایعات مرغ، ارتقاء کیفیت لاشه به دلیل کم چرب بودن و کاهش مصرف داروها بویژه آنتی بیوتیک ها و کاهش احتمال باقیمانده آنها درگوشت مرغ را از جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: به دنبال کاهش دوره پرورش و در نتیجه کاهش هزینه های تولید و بهبود ضریب تبدیل و اقتصادی شدن تولید استفاده از این روش برای تولید کنندگان نیز مقرون به صرفه خواهد بود.
دکتر رشیدی تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری بالای انجام شده در صنعت طیور استان و اهمیت توسعه پایدار این صنعت در تامین امنیت غذایی مردم لازم است تشکل ها ، اتحادیه ها و تعاونی مرغداران مدیریت زنجیره تولید تا عرضه گوشت مرغ را بعهده گرفته و با تدابیر لازم نوسانات شدید بازار و خسارت های احتمالی به مرغداران را مدیریت و از تولید کنندگان حمایت کنند.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۱۰/۲۲

    بابا چرا 2.5 کیلیو مرغ زنده، ما حاضریم 2 کیلوی گشتار کنیم ولی به شریط اینکه حداقل قیمت 4500 تومان باشه. مردی یا دولتی هست که این را اجرا کنه درکل کشور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    محمد از ساری گفت : ۹۴/۱۰/۲۲

    آقای مدیرکل دامپزشکی اگر مرغداران مرغ خود رابه وزن 2 کیلوکنند باز وضعیت مرغ همینه بدتر هم خواهد شد پس اینقدر اراجیف برای مرغ ومرغداری نساز

    پاسخ...
  •  

    ملکی گفت : ۹۴/۱۰/۲۴

    با سلام خدمت جناب آقای دکتر رشیدی محترم
    واقعا برای مجموعه صنعت طیور شهرستان کرمان متاسف هستم که مدیری با سابقه مدیریت چندیدن ساله پیشنهاد چنین طرح بی منطق و غیر اصولی کرده.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com