مصرف گوشت آلوده به تب برفکی خطر ندارد

 مصرف گوشت آلوده به تب برفکی خطر ندارد
رئیس دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه نیروهای دامپزشکی در تمام کشتارگاه‌ها مستقر هستند گفت: بیماری تب برفکی قابل انتقال به انسان نیست و مردم بدون نگرانی و هرگونه التهاب اجتماعی می توانند گوشت قرمز مورد نظر خودرا خریداری کنند.
اصغربرائی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: بیماری تب برفکی قابل انتقال به انسان نیست و درمجموع این بیماری جزء بیماری‌های مشترک میان انسان و دام به حساب نمی‌آید.
وی با بیان اینکه حوزه واگیری بیماری تب برفکی میان دام‌ها است افزود: دام‌های جوان و ضعیف(گوساله و بره‌ها) بیشتر درگیر این بیماری می‌شوند و خسارت می‌بینند.
برائی‌نژاد با بیان اینکه در صورتی که دامی به این بیماری(تب برفکی) دچارشده و به اصطلاح تب‌دار باشد مصرف آن برای انسان خطری ندارد اما باعث کاهش کیفیت لاشه می‌شود گفت: دامپزشکی دام‌هایی که تب‌دار باشند را در کشتارگاه ضبط می‌کند و ما به کشتارگه ها اجازه نمی‌دهیم دام‌های تب دار را توزیع کنند.
تلفات بیماری تب برفکی استان تهران انگشت شمار است
رئیس دامپزشکی استان تهران ادامه داد: این بیماری ویروسی از جابجایی‌های غیر مجاز در مرزها ایجاد و وارد کشور می‌شود، زیرا در کشورهای اطراف ما شرایط بهداشتی مناسبی بر وضعیت دامداری‌های آنها حاکم نیست.
وی با بیان اینکه 3 سویه از بیماری تب برفکی در کشور وجود دارد  تصریح کرد: برای مقابله با این بیماری سویه‌های مختلف در واکسن‌ها قرار می‌گیرد و پوشش ایمنی ایجاد می‌شود تا دامها از مخاطرات حفظ شود.
برائی‌نژاد گفت: در استان تهران برای اینکه از بیماری تب برفکی خسارت نبینیم جلسات خوبی با تشکل های بخش خصوصی برگزار شد و همکاری مناسبی در حال انجام است.
این مقام مسئول اضافه کرد: در میان واحد‌های صنعتی استان تهران خسارت آنچنانی از این بیماری وجود ندارد، اما در واحد‌های پرواربندی غیرمجاز این بیماری بیشتر قابل مشاهده است.
وی یادآورشد: درپرواربندی‌های غیر مجاز ممکن است دام‌های قاچاق و آلوده به این بیماری را از خارج کشور وارد کنند و  در نهایت خود درگیر بیماری تب برفکی شوند.
برائی‌نژاد تاکید کرد: از 50 کانون بیماری تب برفکی آذر ماه سال قبل، اکنون تعداد انگشت شمار باقی مانده است و در نهایت بر اساس بر آورد ما خسارت زیادی به دامداری‌های استان تهران وارد نشد.
وی در پایان گفت: تعداد گزارشات رسمی و صورت جلسه در باره بیماری تب برفکی در استان تهران بسیار کم  است اما به صورت غیر رسمی گزارش‌هایی درباره تلفات 50 راس گوساله و بره داریم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com