مرغ کاشان ظرفیت برندسازی کشوری را دارد

 مرغ کاشان ظرفیت برندسازی کشوری را دارد
معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری کاشان گفت: ظرفیت های موجود در تولید مرغ منطقه کاشان به حدی است که می تواند بعنوان برند معتبر در تولیدات دامی کشور مطرح و باعث رونق این شهرستان شود.
مسعود خاندایی اظهارداشت: این ظرفیت تاکنون از دید کارشناسان و مسئولان شهرستان مغفول مانده است.
وی ادامه داد: کاشان با تعداد 136 واحد پرورش مرغ گوشتی دارای مجوز و ظرفیت تولید 12 میلیون قطعه مرغ گوشتی در سال و تعداد 37 واحد پرورش مرغ تخمگذار به ظرفیت 1.9 میلیون قطعه، یکی از قطب های مورد توجه این صنعت در استان اصفهان و کشور محسوب می شود.
خاندایی افزود: در کاشان شرایط تولید مرغ گوشتی در چهار فصل فراهم است و با توجه به نوع تولیدات، این ظرفیت را دارد که بعنوان برند کشوری مطرح شود، اما سیاستگذاری غیرکارشناسی باعث شده سهم کاشان در بازار رقابتی مورد توجه جدی قرار نگیرد، به گونه ای که با وجود تولید مرغ گوشتی در شهرستان شاهد عرضه تولیدات دیگر استان ها در منطقه هستیم که نه تنها مزیتی نسبت به مرغ کاشان ندارد، بلکه گران تر نیز هست.
خاندایی تاکید کرد: بخشی از این مشکل نیز ناشی از فرهنگ نادرست استفاده از مرغ گوشتی درشت است، درحالی که مرغ سایز (با متوسط وزن 1.8 کیلوگرم ) از سلامت بیشتری برخوردار است ولی استقبال مردمی از مرغ درشت که در بازار به مرغ 80 روزه شناخته می شود و 4.5 تا 5 کیلوگرم وزن دارد، بیشتر است.
وی افزود: مرغ درشت برای تولیدکننده نیز مقرون به صرفه نمی باشد و همچنین به لحاظ مصرف بیش از اندازه از هورمون های دامی سلامت کمتری نسبت به مرغ های سایز کوچک دارد.
خاندایی ادامه داد: تولید کننده با تولید و پرورش مرغ درشت از نظر فنی و قیمت تمام شده یک دوره جوجه ریزی را از دست داده و از سویی با واردات دان و خروج ارز از کشور زمینه تولید چربی و مواد زائد فراهم می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com