مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی: تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است

 مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی: تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش همه جانبه برای کنترل و پیشگیری از بیماری های دام در استان گفت: تب برفکی کریمه کنگو در سطح استان تاکنون مشاهده نشده است.
امیرحسین بهداد  با بیان اینکه بیماری تب مالت نیز روند رو به کاهش در سطح استان داشته است، افزود: در سال 1394 در سطح استان یک هزار و 300 نفر مبتلا به تب مالت داشتیم که این رقم در سال گذشته به 900 نفر کاهش یافت.
وی با اشاره به اجرای طرح سیستم پیش سرد گوشت در تمامی کشتارگاه های سطح استان اظهار کرد: تلاش می شود با پیش سرد کردن گوشت بعد از ذبح هر گونه بیماری های احتمالی در گوشت از بین برود.
بهداد با بیان اینکه کمبود اعتبارات حوزه دامپزشکی با وظایف و هزینه های آن همخوان نیست، افزود: با مدیریت جهادی و به لطف همکاران دامپزشکی و همراهی مردم، رتبه برتر کشوری در مبارزه با بیماری های دامی را به خود اختصاص داده ایم.
وی ادامه داد: واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین (گاو، گوساله و گاومیش) در سطح واحدهای صنعتی (گاوداری ها) و واحدهای سنتی (روستایی) سطح استان از ابتدای تیر ماه آغاز و با واکسینه نمودن 188 هزار و 334 راس دام سنگین ادامه داشته و در روزهای آتی به پایان می رسد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی به مردم توصیه کرد از مصرف گوشت های بدون مهر دامپزشکی استان خودداری کنند.
شهرستان بستان آباد با حدود 100 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری تبریز واقع شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com