قیمت هر عدد تخم شترمرغ 2 برابر یک شانه تخم‌مرغ!

 قیمت هر عدد تخم شترمرغ 2 برابر یک شانه تخم‌مرغ!
رییس هیات مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان شترمرغ گفت:‌ قیمت هرکیلوگرم گوشت شترمرغ حدود 38 تا 40 هزار تومان و قیمت هر عدد تخم شترمرغ بدون نطفه نیز 18 تا 20 هزار تومان است.
پرویز نیامنش به میزان تولید گوشت شترمرغ در پنج ماهه اول امسال اشاره و اظهار کرد: از اول فروردین امسال تاکنون حدود 50 تن گوشت شترمرغ تولید شده در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته، این میزان حدود 40 تن بوده است.
وی لاشه بدست آمده از کشتار هر شترمرغ را 60 تا 65 کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: لاشه هر قطعه شترمرغ بعد از جداکردن استخوان ها، حدود 35 کیلوگرم گوشت خالص می‌دهد.
به گفته نیامنش قیمت هرکیلوگرم گوشت شترمرغ حدود 38 تا 40 هزار تومان است.
رییس هیات مدیره تعاونی پرورش دهندگان شترمرغ درباره تخم شترمرغ نیزگفت: هر عدد تخم شترمرغ بدون نطفه 18 تا 20 هزار تومان قیمت دارد و تخم شترمرغ نطفه‌دار نیز فروخته نمی شود.
فعالیت غیر مجاز بیش از 600 مزرعه پرورش شترمرغ
وی همچنین از فعالیت غیر مجاز بیش از 600 مزرعه پرورش شترمرغ خبر داد و افزود: از حدود 800 واحد صنفی فعال در کشور فقط 187واحد مجوز دارند.
نیامنش دوره پرورش تا کشتار شترمرغ را یک سال عنوان و اظهارکرد: رستوران های شمال شهر تهران و بیماران دارای ناراحتی قلبی - عروقی از جمله مشتریان این نوع گوشت هستند.
او درباره صادرات و واردات گوشت شترمرغ گفت: فقط پوست و چرم شترمرغ را صادر می‌کنیم. کشورهایی مانند آلمان، هلند و بلژیک از جمله مشتری های چرم و پوست شترمرغ کشورمان به شمار می روند. همچنین فعلا واردات نداریم اما این امکان وجود دارد که در آینده برای جلوگیری از همخونی شترمرغ ها واردات انجام شود.
رییس هیات مدیره تعاونی پرورش دهندگان شترمرغ ادامه داد: صنعت پرورش شترمرغ سال 1378 در ایران برای اولین بار راه اندازی شده است و شهرهای مشهد، شیراز و اصفهان نیز فعال‌ترین شهرها در این صنعت به شمار می روند.
وی درباره ارزش غذایی گوشت شترمرغ اظهارکرد: گوشت شترمرغ منبع غنی پروتئین و انرژی و فاقد هرگونه چربی است و در مقایسه با سایر گوشت‌های قرمز که چربی بالایی دارند، می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد.
 
کلمات کلیدی تخم شترمرغ شترمرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com