فعالیت واحدهای غیرمجاز تولید خوراک دام و طیور در مازندران

 فعالیت واحدهای غیرمجاز تولید خوراک دام و طیور در مازندران
مدیرعامل شرکت تعاونی تامین نیاز کارخانجات تولیدی خوراک دام، طیور و آبزیان مازندران از فعالیت واحدهای غیرمجاز تولید خوراک دام و طیور در استان خبرداد.
حسین کیهانی با بیان اینکه مشکلات نقدینگی و عدم برگشت سرمایه همچنان صنعت تولید خوراک دام را آزار می دهد، اظهار کرد: شایعه اختلاف قیمتی که در تغییر نرخ ارز کنجاله و سویا افتاده موجب ایجاد مشکلاتی در تامین مواد اولیه کارخانجات خوراک دام استان شده است.
وی تغییرات نرخ ارز در واردات نهاده های دامی را موجب افزایش 15 درصدی تولید خوراک صنعتی دام و طیور دانست و تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش صنایع خوراک دام و طیور مانند گذشته سودآور نیست اما صدور پروانه و موافقت اصولی برای ورود واحدهای صنعتی جدید صورت می‌پذیرد.
مدیرعامل شرکت تعاون تامین نیاز کارخانجات تولیدی خوراک دام، طیور و آبزیان مازندران از فعالیت واحدهای غیرمجاز در تولید خوراک دام و طیور انتقاد کرد و گفت: انگیزه ای در وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از این واحدهای نیست در صورتی که علاوه بر ضربه زدن به صنعت خوراک دام و طیور کشور به دلیل تولید غیر بهداشتی، بهداشت و سلامت جامعه را تهدید می کند.
کیهانی در پاسخ به این پرسش که آیا کمبود بازار داخل را می توان با صادرات جبران کرد، گفت: فعالان صنعت خوراک دام و طیور مازندران تاکنون در کشورهای عراق، افغانستان و کشورهای آسیای میانه حضور پیدا کردند اما به دلیل هزینه های فراوان تولید نمی توان از لحاظ قیمتی با محصولات مشابه خارجی در بازارهای همچون روسیه رقابت کنند.
وی افزود: بازار روسیه صعب الورود است چرا که این کشور پروتکل های خاص بهداشتی برای واردات خوراک صنعتی دام در نظر گرفته که تاکنون موفق به حضور در این بازار نشده ایم.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور دلیل کاهش تولید واحدهای تولیدی خوراک دام وطیور از ریزش زیاد واحدهای سنتی دامداری در روستاها دانست و اظهار کرد: مصرف خوراک صنعتی دام به شدت کاهش پیدا کرده هرچند واحدهای دامداری صنعتی از خوراک دام تولید شده در کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور استفاده می کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com