فروش گوشت قرمز فاقد بر چسب دامپزشکی در قصابی ها ممنوع است

 فروش گوشت قرمز فاقد بر چسب دامپزشکی در قصابی ها ممنوع است
کارشناس نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: عرضه و فروش گوشت قرمز فاقد برچسب تایید سلامت و کد دامپزشکی در قصابی ها و مراکز مجاز عرضه فرآورده های دامی این استان ممنوع است.
سعید صیدیوسفی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تخلف و یا دخل و تصرف افراد در برچسب های دامپزشکی، این برچسب ها با روکش پلاستیکی مخصوص پلمپ شده و بر روی لاشه های گوشت زده شده اند.
وی با بیان اینکه گوشت های موجود در قصابی ها از فیلتراسیون دامپزشکی گذشته است، افزود: این فرآورده های دامی در کشتارگاه های مجاز تحت نظر دامپزشکی و با حضور ناظر فنی و کارشناسان این اداره کل در سراسر استان ذبح و به بازار فروش عرضه می شود.
صیدیوسفی یادآور شد: مصرف کنندگان به سلامت و صحت این گوشت ها اطمینان داشته باشند و این فرآورده های خام دامی را با آسودگی خاطر مصرف کنند البته باید گوشت خریداری شده قبل از مصرف 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری شود.
وی از بازدید روزانه قصابی ها و مراکز مجاز عرضه گوشت قرمز در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: به خاطر حفظ سلامت مصرف کنندگان در صورت مشاهده و اثبات هر گونه تخلف از سوی این مراکز و قصابی ها، با متخلفان به شدت برخورد و مغازه آنها پلمپ خواهد شد.
فعالان عرضه گوشت خام باید فرآورده های خام دامی گوسفندی را حداکثر سه و گاو و گوساله را پنج روز در دمای یخچال نگهداری کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com