عدالت میان دامداران و صنایع لبنی رعایت شود

 عدالت میان دامداران و صنایع لبنی رعایت شود
از سه سال گذشته تا به امروز در قیمت خرید شیرخام تغییری رخ نداده، اما بارها قیمت محصولات لبنی افزایش یافته است، به همین دلیل از دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود شرایط عادلانه‌ای را میان دامداران و صنایع لبنی ایجاد کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی زنبورداری در واکنش به درخواست انجمن صنایع لبنی ایران برای افزایش قیمت محصولات، گفت: از دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود شرایط عادلانه‌ای میان تولیدکنندگان شیرخام و صنایع لبنی ایجاد کنند تا اگر قرار است در قیمت نهایی محصولات لبنی افزایش صورت گیرد، حتماً سهم تولیدکنندگان شیرخام نیز درنظر گرفته شود.
حسن رکنی درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات دامی به کشور قطر افزود: ایران برای صادرات محصولات لبنی محدودیتی ندارد و در حال حاضر برخی از این محصولات به کشورهای اروپایی و دو ایالت آمریکا صادر می‌شود.
وی بیان کرد: تاکنون دو کانتینر محصولات لبنی متنوع ایرانی به آمریکا صادر شده و سفارش‌های جدیدی نیز برای ادامه صادرات گرفته شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با اشاره به پرداخت مشوق صادراتی به محصولات لبنی در سال گذشته، ادامه داد: این مشوق‌ها باعث افزایش صادرات محصولات لبنی به ۱۰۰ هزار تن در سال ۹۵ شد.
رکنی از صادرات ۱۵ هزار تن مرغ و تخم مرغ از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و تأکید کرد: سال گذشته از دولت برای بهبود صادرات مرغ و تخم‌مرغ درخواست مشوق صادراتی شد و امسال نیز معاونت امور دام این درخواست را تکرار خواهد کرد؛ چرا که پرداخت مشوق صادراتی می تواند به توسعه صادرات این محصولات و حضور ایران در بازارهای جهانی کمک کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com