شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد تولیدکنندگان ایلامی را خریداری می کند

 شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد تولیدکنندگان ایلامی را خریداری می کند
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام ایلام گفت: مرغ مازاد از تولید کنندگان مرغ این استان با هدف حمایت از صنعت مرغداری براساس سیاست های شرکت پشتیبانی امور دام کشور خریداری می شود.
جهان عبدی اظهار کرد: مرغ خریداری شده از مرغداران با توجه به عواملی چون قیمت مرغ زنده در بازار، مقدار کشش و تقاضای بازار، تصمیم گیری ستاد تنظیم بازار و با در نظر گرفتن شرایط زمانی به بازار عرضه می شود.
وی افزود: در راستای حمایت از تولیدکنندگان مرغ این استان، مرغ مازاد خریداری شده توسط شرکت بصورت منجمد به دیگر نقاط کشور نیز صادر می شود و یا برای تبدیل به فرآوری های صنعتی چون کنسرو در اختیار واحدهای صنعتی قرار می گیرد که با انجام اقدامات این چنینی ضمن حمایت از تولیدکنندگان مرغ، از هدر رفت مرغ مازاد نیز جلوگیری به عمل می آید.
چندی پیش اعضای اتحادیه مرغداران با گله مندی از قمیت نهایی فروش مرغ در استان و بروز شرایطی که زیان مرغداران را در پی داشت از مسئولان خواستند از توزیع مرغ منجمد در بازار مصرف استان جلوگیری شود.
براساس این درخواست و اتخاذ تصمیم از سوی مسئولان، توزیع مرغ منجمد در بازارهای مصرف استان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام استان متوقف شد.
از ابتدای سال جاری تاکنون 312 تن مرغ مازاد به ارزش ریالی 20 میلیارد و 436 میلیون ریال با قرار هر کیلوگرم 65 هزار ریال از مرغداران استان ایلام توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده است.
حدود 400 واحد مرغداری در استان ایلام فعال است که میانگین ظرفیت تولید این مرغداری ها بین 10 تا 50 هزار قطعه در هر دوره است و میانگین تولید ماهیانه مرغ در استان نیز یک میلیون و 600 هزار تن است.
استان ایلام سالانه 2.5 برابر مصرف داخلی خود مرغ تولید می کند که یک سوم آن به مصرف داخلی می رسد و دو سوم آن نیز قابلیت صادرات به استان های دیگر و کشور عراق را دارد.
 
نظرات شما
  •  

    مرعدار گفت : ۹۴/۱۰/۲۶

    جناب ریس پشتیبانی جهت اطلاع حضرتعالی بنده پارسال خوردم به قیمت 3300با جوجه 1250تومانی دان 1450 تومانی 70میلیون ضرر کردم یک سال مرغداریم خوابید ماشین طلا فرش خونم فروختم تا بدهیام دادم. امسال برج 8 با بدبختی پول بهره ای نهاده وجوجه مدتی در قبال سند خونه پدر خانمم جوجه 1500 تومانی دان 1300 مرغم دادم به 2900از 30هزار جوجه 500تلفات داشتیم ضریب تبدیل 1.89حدود 55میلیون ضرر کردم هیچی ندارم بفروشم تاوان مردم بدم همسرم داغون بچم عین یتیم خونم عاشوراست امروز قرص برنج خریدم خودم خلاص کنم چونهیچ راهی ندارم

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    فکر کن گفت : ۹۴/۱۰/۲۷

    اعلام اعسار یا ورشکستگی کن چرا قرص برنج بخوری بری جهنم

    پاسخ...
  •  

    امید گفت : ۹۴/۱۰/۲۷

    فقط باید گفت متاسفم آقایان پشتیبانی حقوق میگیرند مشکل را حل کنند خودشون شدن دلال از یک طرف مرغ میخرند از طرفی مرغ را با قیمت 4500 با چک 6 ماه میفروشند به دلال این اسمش خیانت به تولید است آقای مرغدار اگر قرص برنج بخوری فکر میکنی مسئولین ناراحت میشوند اونها خیلی خوشحال هم میشوند مطمئن باش

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    کامران گفت : ۹۴/۱۰/۲۷

    دوست عزیز منم شرایط شما رو دارم ولی جرات کاری رو که میخوای انجام بدی رو ندارم لطفا من رو هم راهنمایی کن.ولی چند نفر از دوستان پیشنهاد خودکشی با مونوکسید کربن و دادن میگفتن به مرگ شیرین معروفه.

    پاسخ...
  •  

    فاطمه مشایخی گفت : ۹۴/۱۰/۲۷

    من با یک مرغداری ۷۰ هزار قطعه ای در سال۶۰۰ تن مرغ تولید میکنم انوقت شما در ۱۰ ماه فقط ۳۰۰ تن مرغ ذخیره کرده اید خیلی هنر کردید!!!! ما باید چوب ندانم کاری مسوولین قبلی و حال را بخوریم و با ضرر های سنگین دیگر توان ادامه زندگی را نداریم بدهی های بانکی و بازار زندگی ما را مختل کرده لطفا یه فکر اساسی به حال ما بکنید شرکت پشتیبانی همیشه وضع مرغداران را بدتر کرده و یک دلال بیش نیست لطفا در صدد صادرات باشید و به داد تولید کننده ای داخلی برسید دیگر ازنفت دست بکشید با صادرات محصولات کشاورزی ارزآوری کنید.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    بهنام گفت : ۹۴/۱۰/۲۷

    وضعیت همه ما مرغدارها شبیه یکدیگه هستش ولی کو گوش شنوا.آیا فکر می کنید جناب رئیس پشتیبانی برایش اهمیتی داره و آیا فکر می کنید در پشتیبانی جهاد کسی هست که اهمیت بده؟ فکر می کنم همه مسئولین دعا می کنند تا صنعت مرغداری نابود بشه تا راهی برای واردات مرغ منجمد به کشور باز بشه تا از این طریق باب جدیدی برای دلالی و رانت خواری در این صنعت آغاز شود.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    حسن گفت : ۹۴/۱۰/۲۸

    با سلام خدمت قشر زحمت كش وسخت كوش مرغدار و جنابعالي.
    شما كه يكبار ضرر سنگين كردين چرا دوباره جوجه ريزي كرديد من خودم مرغدار بودم الان بيش از دوساله سالنم خاليه و جوجه گوشتي نريختم . دولت الان راه پايين نگه داشتن مرغ رو ياد گرفته زمان هايي كه مثل الان ارزونه از مرغدار ميخره ذخيره ميكنه وقتي يك كم مرغ گرون ميشه مرغدار ميخوان نفسي بكشن مرغ يخي ميريزه تو بازار همهقيمت مياد پايين.
    به نظر من مرغ دگوشتي تو ايران اينده اي نداره.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۱۰/۲۹

    سالهای قبل این ماجرا بوده با همین تولید کننده و همین مصرف کننده اما حالا پشتیبانی روش دست کردن تو جیب مرغدار یاد گرفته مانند... دیگر کاری نمیشه کرد تا تکلیف این پیشتیبانی مشخص بشه ، اگر پشتیبانی باز هم باشد این ماجرا ادامه دارد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com