سیاست ها و ضوابط تاسیس داروخانه های دامپزشکی ابلاغ شد

 سیاست ها و ضوابط تاسیس داروخانه های دامپزشکی ابلاغ شد
در این دستورالعمل بر تعیین سیاستها و ضوابط حاکمیتی و نظارتی صدور مجوز تاسیس داروخانه های دامپزشکی برای عرضه داروهای دامپزشکی، مواد ضد عفونی کننده، افزودنی های خوراک دام و سموم دامپزشکی تاکید شده است.
توانمندسازی و ایجاد ساختارهای دامپزشکی پویا در بخش غیردولتی متناسب با شرایط و الزامات روز، دسترسی آسان و صحیح دامداران و صاحبان دام ها به دارو و درمان، توسعه متوازن خدمات دامپزشکی، تجویز مصرف منطقی دارو و همچنین حفظ کیفیت و اثربخشی دارو از جمله سیاست هایی است که برای صدور مجوز تاسیس داروخانه های دامپزشکی مورد توجه قرار گرفته است.
در این دستورالعمل، ضوابطی از جمله شرایط متقاضی اخذ مجوز، تاسیس داروخانه دامپزشکی، نحوه محاسبه امتیاز و ویژگی ها، شرایط اقتصادی و الزامات محل داروخانه و انبار تشریح شده است.
طبق این دستورالعمل، آغاز بهره برداری و ادامه فعالیت داروخانه های دامپزشکی مستلزم دارا بودن مجوز تاسیس داروخانه، ایجاد و حفظ ویژگی ها و شرایط اختصاصی محل داروخانه و دارا بودن پروانه فروش است.
براساس این گزارش، دستورالعمل سیاست ها و ضوابط تاسیس داروخانه دامپزشکی در هشتمین جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت سازمان دامپزشکی کشور تصویب و توسط مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور ابلاغ شد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com