سفر وزیر جهاد کشاورزی به همراه هیات اقتصادی به قزاقستان

 سفر وزیر جهاد کشاورزی به همراه هیات اقتصادی به قزاقستان
برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان و ملاقات با ماسیمف نخست وزیر و وزیران سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان از اهداف این سفر است.
در این سفر سه روزه، مدیران و نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی از جمله نفت، نیرو، راه و شهرسازی، بهداشت، علوم،صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، کشور، دادگستری، گردشگری، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی و حدود 40 نفر از فعالان اقتصادی، وزیر جهادکشاورزی را همراهی می کنند.
چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان به ریاست محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و اسیکشیف وزیر سرمایه گذاری و توسعه جمهوری قزاقستان تشکیل می شود.
بنابراین گزارش، اجلاس کمیسیون اقتصادی، تجاری، علمی، فنی و فرهنگی در روزهای 21 و 22 مهرماه در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.
انتظار می رود در این اجلاس در حوزه کشاورزی در مورد تولید مشترک محصولات کشاورزی و احداث و گسترش مجتمع های کشت و صنعت محصولات کشاورزی گفت و گوهایی میان مقامات دو کشور صورت گیرد.
از آنجا که جایگاه ایران و قزاقستان در ترانزیت منطقه ای از اهمیت بالایی برخوردار است، توسعه مناسبات در این بخش به تبادل و ترانزیت محصولات صنعتی و کشاورزی کمک می کند.
براساس این گزارش، در این اجلاس، مذاکرات تخصصی که توسط نمایندگان دستگاه ها، سازمان ها و شرکت های خصوصی دو کشور انجام می شود، اهداف و برنامه های اجرایی دو جانبه را برای یک سال آینده ترسیم می کند.
گفتنی است، اقتصاد قزاقستان مبتنی بر اصول اقتصاد بازار آزاد و خصوصی سازی است و بخش عمده گردش اقتصادی این کشور بر پایه صنعت، صدور منابع انرژی به ویژه نفت و گاز، منابع معدنی و محصولات کشاورزی استوار است.
قزاقستان در میان کشورهای حوزه (سی.آی.اس) رتبه دوم را در ترانزیت کالا از خاک ایران دارد و گندم این کشور به اکثر کشورهای دنیا صادر می شود.
روابط تجاری و اقتصای ایران و قزاقستان روبه گسترش است و عزم سیاسی برای همکاری در سطح رهبران دو کشور، وجود دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com