رتبه دوم زنجان در تولید گوشت بوقلمون

 رتبه دوم زنجان در تولید گوشت بوقلمون
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این استان با تولید حدود 15 درصد از گوشت بوقلمون کشور رتبه دوم را در تولید این فرآورده خام دامی دارد.
رحمان رستمخانی افزود: سالانه در استان زنجان بیش از 250 هزار تن فرآورده های خام دامی تولید می شود.
وی تاکید کرد: این فرآورده ها شامل شیرخام، گوشت قرمز، طیور صنعتی، تخم مرغ صنعتی و عسل است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این استان علاوه بر تولید 250 هزار تن فرآورده خام دامی سالانه بیش از 45 هزار قطعه جوجه یک روزه نیز تولید می کند.
به گفته رستمخانی، استان زنجان به لحاظ تولید فرآورده های خام دامی به جز تخم مرغ استانی خودکفا به شمار می رود.
وی از صدور 15 مجوز تولید و پرورش دام وطیور در استان خبرداد و افزود: تا پایان سالجاری نیز حدود 10 مجوز دیگر در این خصوص صادر می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این استان 23 واحد پرورش بوقلمون با بیش از 180 هزار قطعه دارد.
رستمخانی یادآورشد: این واحدهای فعال در پرورش بوقلمون در شهرستان های زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره، ایجرود و سلطانیه فعالیت دارند.
وی ادامه داد: استان زنجان 2 درصد از گوشت مرغ کشور را تامین می کند و بیش از 220 واحد با 6 میلیون قطعه مرغ در استان فعال است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار و 500 نفر در بخش دام و طیور استان مشغول به کار هستند.
طی سال 95، 50 هزار تن انواع محصول کشاورزی از این استان صادر شد.
این میزان، نسبت به صادرات محصولات کشاورزی ثبت شده در سال 94، رشد 34 درصدی داشت.
از ابتدای امسال تاکنون انواع محصولات دامی، باغی و زراعی به ارزش بیش از 918 میلیارد ریال معادل 25 میلیون دلار با بیش از 41 هزار و 925 هزار تن از این استان به 16 کشور دنیا صادر شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com