دولت افزایش قیمت لبنیات را حداقل در زمستان متوقف کند

 دولت افزایش قیمت لبنیات را حداقل در زمستان متوقف کند
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش شش درصدی قیمت انواع محصولات لبنی در کشور از دولت خواست تا افزایش قیمت لبنبات را حداقل در زمستان متوقف کند.
رحمت الله حافظی در دویست و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: با افزایش قیمت لبنیات مصرف آن در بین خانواده ها کاهش یافته و سلامتی شهروندان را به خطر می اندازد.
وی با بیان اینکه مردم در زمستان با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند گفت: دولت حداقل در این فصل زمستان افزایش قیمت ها را متوقف کند.
حافظی در ادامه سرانه مصرف شیر در کشورهای پیشرفته 250 لیتر است افزود: پیش از اجرای هدفمندی یارانه ها در کشور، سرانه مصرف شیر 90 لیتر بود که پس از اجرای هدفمندی یارانه ها این سرانه به 60 لیتر کاهش یافت.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به دولت مردان در این زمینه هشدار می دهم گفت: کاهش مصرف شیر موجب افزایش پوکی استخوان. و افزایش هزینه های اقتصادی دولت و خانواده ها می شود.
وی تاکید کرد: پوکی استخوان با شکستگی استخوان خود را نشان می دهد.
حافظی گفت: 20 درصد افرادی که دچار این نوع شکستگی استخوان می شوند، فوت کرده و 50 درصد از آنان نیز برای همیشه ناتوان می شوند.
وی با اشاره به هزینه های پوکی استخوان خاطر نشان کرد: در سال1995 تحقیق در کشور آمریکا نشان داد که مشکلات ناشی از پوکی استخوان 8/2 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ایران نیز این بیماری برای خانواده ها و دولت هزینه های جبران ناپذیری خواهد داشت.
احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: گرانی قیمت لبنیات موجب کاهش مصرف شیر به ویژه برای اقشار آسیب پذیر است.
وی افزود: این مساله تغذیه رایگان شیر در مدارس را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.
دنیامالی گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا و سایر مشکلات سلامتی دانش آموزان و کودکان در خطر است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com