دامداران از کیفیت پایین خوراک دام گلایه دارند

 دامداران از کیفیت پایین خوراک دام گلایه دارند
نماینده مردم ملایر با بیان اینکه تعاونی دامداران از توزیع نهاده‌ها گلایه‌مند هستند گفت: دامداران سنتی به شدت گلایه دارند که کیفیت خوراک دام خوب نیست که بررسی‌های ما نیز موید این موضوع است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در همدان با بیان اینکه در بخش طیور مشکلی وجود ندارد چون جوجه‌ریزی در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته کاملا متفاوت و قابل اعتناست اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام خرید قابل توجه و خوبی انجام داده و ذخایر مطلوبی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در صورت لزوم مرغ کافی برای تزریق به بازار در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد افزود: در حوزه توزیع نهاده‌های دامی مشکل داریم، بنده تذکر لازم را به معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان داده‌ام چراکه در برخی از استان‌ها شاهد توزیع مناسب‌تر نهاده‌ها هستیم اما در استان همدان مشکلاتی وجود دارد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با بیان اینکه تعاونی دامداران از توزیع نهاده‌ها گلایه‌مند هستند تصریح کرد: در حال حاضر نهاده‌ها را در اختیار کارخانه‌های خوراک دام می‌گذارند تا محصول نهایی آماده شود و در اختیار دامدار قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در این میان دامداران سنتی به شدت گلایه دارند که کیفیت خوراک دام خوب نیست و گاهی سنگ‌ریزه و شن و ماسه داخل آن می‌ریزند که ما بررسی کردیم و صحت آن روشن شد.

آزادیخواه ادامه داد: برخی از کارخانه‌های خوراک دام لگو و نشانه‌ای بر روی بسته‌بندی‌های خود ندارند و کیفیت پایین دارند در حالی که سازمان جهاد کشاورزی ملزم شده که ناظر در کارخانه‌ها قرار دهد تا محصول با کیفیت در اختیار دامدار قرار گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دامداران معتقدند که نهاده خام در اختیار آنها قرار گیرد بهتر از این است که خوراک کارخانه را تهیه کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com