خرید ناعادلانه شیر از دامداران زیر نرخ مصوب/گرانی لبنیات دردی از دامدار دوا نمی‌کند

 خرید ناعادلانه شیر از دامداران زیر نرخ مصوب/گرانی لبنیات دردی از دامدار دوا نمی‌کند
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با انتقاد از اینکه در حال حاضر از دامدارن شیر زیر نرخ مصوب خریداری می شود،گفت: گرانی لبنیات دردی از دامداران را دوا نمی کند و در این میان مردم ضرر کرده و واسطه ها بیشترین سود را بدست می آورند.
محمدباقرشریعتی با انتقاد از وضعیت نامناسب صنعت دامداری و تولیدکنندگان این بخش گفت: حوزه لبنیات مظلومترین زیر بخش کشاورزی جامعه است.
نماینده مردم بهبهان و آغاجری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت لبنیات در ایران بیشتر متکی بر بخش خصوصی است،افزود: غالب تولیدکنندگان فعال در حوزه لبنیات جز مظلومترین و ضعیفترین اقشار جامعه هستند  به طوری که مولدین بخش لبنیات کشور از وضعیت مطلوب اقتصادی برخوردار نیستند.
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس در خصوص برنامه دولت برای افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات و اقدام خودسرانه ستاد تنظیم بازار در این خصوص،تصریح کرد:این گرانی نفعی برای تولیدکننده ندارد و سود هنگفت آن نصیب دلالان و واسطه ها می شود.
شریعتی ادامه داد: طی چند سال گذشته دولت نرخ شیر را ثابت نگه داشته و این ثبات نرخ بدون درنظر گرفتن تورم چند سال اخیر به معنای نادیده گرفتن تولیدکنندگانی است که اکثرا جزء دهک‌های زیر خط فقر جامعه هستند.
شیر از دامداران زیر قیمت نرخ مصوب خریداری می شود
این نماینده مردم درمجلس نهم گفت: در حالی که ستاد تنظیم بازار نرخ شیر را 1440 تومان تعیین کرده شیرکیلویی 1160 تومان از دامداران خریداری می شود علاوه بر آن در پرداخت ها هم تاخیر وجود دارد.
وی با بیان اینکه این شیوه غیرمنصفانه است،تاکید کرد:با توجه به اینکه  مصرف شیر و لبنیات با بحث سلامتی مردم در ارتباط مستقیم است دولت باید مستقیما به تولیدکنندگان و دامداران یارانه و سوبسید پرداخت کند.
عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تولیدکننده آبروی جامعه است و شکوفایی اقتصادی کشور منوط به حمایت از تولید کننده است،افزود: اعطای یارانه به تولید کننده بسیار حائز اهمیت است  و دولت وظیفه دارد به سلامتی جامعه فکر کند.
پرداخت یارانه به بخش لبنیات یک ضرورت است
این نماینده مردم درمجلس نهم گفت: دولت باید درصدد توسعه شاخص‌های سلامت باشد و دراین راستا پرداخت یارانه به بخش لبنیات یک ضرورت است.
وی با تاکید براینکه ایران یک کشور کشاورزی محور و دامداری محور است،اظهارداشت: متاسفانه هنوز تولید ما به سمت تولید صنعتی حرکت نکرده  و در این زمینه گرفتار روزمرگی شده ایم.
شریعتی با یادآوری اینکه ایران درحوزه لبنیات و کشاورزی پتانسیل ویژه ای دارد،اما این استعدادها خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد،تاکید کرد: گرانی لبنیات دردی از دامداران دوا نمی کند و این وسط  مردم هستند که ضرر می کنند و واسطه ها بیشترین سود را بدست می آورند.
عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با ابراز نگرانی از اینکه میزان مصرف لبنیات مردم ایران یک سوم میانگین جهانی است، تاکید کرد: درصورت ادامه این روند در درازمدت آسیب جدی به سلامت جامعه وارد خواهد شد،بنابراین دولت باید با برنامه ریزی و کار کارشناسی این مسایل را حل کند./
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com