خروج ترامپ از برجام تاثیری بر قیمت مرغ نداشت

 خروج ترامپ از برجام تاثیری بر قیمت مرغ نداشت
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: مرغ برای ماه رمضان بیش از نیاز بازار ذخیره شده است بنابراین مردم نگران کمبود آن نباشند.
مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، در خصوص قیمت مرغ و ماهی در آستانه ماه رمضان اظهار کرد: ما هیچ قیمت مصوبی نداریم و قیمت‌ها تابع عرضه و تقاضا است. در حال حاضر مرغ کشتار در تهران به قیمت 8هزار و 150 تومان رسیده و کشتار شهرستان‌ها هم که در تهران عرضه می‌شود به 7هزار و 650 رسیده است و 500 تومان ارزان‌تر است.
وی افزود: در چند روز آینده و با افزایش تقاضا قیمت مرغ افزایش خواهد یافت و مرغ داران به قیمت تمام شده تولید خود خواهند رسید. با تمام افزایشی که در چند روز اخیر داشتیم اما هنوز هم به ضرر تولیدکنندگان است.
یوسف‌خانی در رابطه با خروج ترامپ از برجام و شرایط پس از آن خاطرنشان کرد: برجام هنوز مشکلی ایجاد نکرده است اما اگر مشکلی ایجاد شود هم در قیمت نهاده‌ها و هم در قیمت مرغ و تخم مرغ تاثیرگذار خواهد بود. البته قیمت نهاده‌های دامی با نوسانات نرخ دلار در این دوماه افزایش یافت و قیمت تمام شده برای تولید کننده بالارفت که باعث ضرر به بخش‌های تولیدی شد.
وی افزود: خروج امریکا از برجام اگر تاثیر دوباره‌ای بر قیمت نهاده‌ها بگذارد اوضاع برای تولیدکننده و مصرف کننده بسیار سخت‌تر خواهد شد.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در خصوص تنظیم بازار در ماه رمضان گفت: پشتیبانی امور دام ذخیره سازی دارد و ما هم تولیدمان کم نیست. اگر احساس شود که قیمت از حدی بالاتر رفته است ذخیره پشتیبانی امور دام به بازار تزریق می‌شود و قیمت را به تعادل می‌رساند که این حد قیمت تا 8هزار و 500 تومان است که به ضرر تولیدکننده هم نخواهد بود.
وی گفت: مرغ برای ماه رمضان بیش از نیاز بازار ذخیره شده است بنابراین مردم نگرانی بابت کمبود آن نداشته باشند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com