حذف ارز ۴۲۰۰ نهاده‌های دامی چه تاثیری بر بازار گوشت خواهد داشت؟

 حذف ارز ۴۲۰۰ نهاده‌های دامی چه تاثیری بر بازار گوشت خواهد داشت؟
علی اصغر ملکی گفت: امسال کشور با خشکسالی مواجه بوده به همین دلیل حتما دامداران باید از نظر نهاده های دامی تامین شوند در غیر اینصورت دامداری صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه امسال کشور با خشکسالی مواجه بوده است، گفت: از گذشته های دور تاکنون به انحا مختلف به گوشت قرمز یارانه اختصاص پیدا می کرد تا دامداران تشویق شوند دامداری کنند.

وی افزود: به عنوان مثال در سال جاری خشکسالی گسترده در سراسر کشور بوده و دامداران برای نگهداری دام خود در شش ماهه  نخست سال از علوفه رایگان بهره برده اند به همین دلیل هم اکنون نیز به شدت به نهاده دامی نیاز دارند.

علی اصغر ملکی با بیان اینکه قیمت گوشت در یک سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: اگر دولت نهاده ها را با قیمت مناسب برای دامدارن تهیه نکند آنها نمی توانند دام خود را نگهداری کنند به همین دلیل عرضه دام در بازار کاهش خواهد یافت و همین مساله می تواند قیمت گوشت را به شدت بالا خواهد ببرد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تاکید بر اینکه تاثیر کمبود نهاده ها می تواند در بازار سال آینده گوشت خیلی نمایان شود، افزود: دولت برای جلوگیری از نوسانات بازار گوشت باید نهاده کافی و با قیمت دولتی در اختیار دامداری ها قرار دهد.

وی در پایان گفت: اگر نهاده دامی به دامداران اختصاص نیابد طبیعتا از میزان تولید و عرضه به بازار کاسته خواهد شد که همین امر گرانی را در این بازار به ارمغان خواهد آورد.
 
کلمات کلیدی بازار گوشت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com