حدود10 درصد گوشت قرمز مصرفی کشور وارداتی است

 حدود10 درصد گوشت قرمز مصرفی کشور وارداتی است
مرتضی رضایی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقاتی گاودشت بابل، میزان تولید گوشت قرمز در کشور را در سال گذشته 870 هزار تن اعلام کرد.
وی اظهارداشت: در سال گذشته بیش از 10 میلیون تن شیر در کشور تولید شده است که از این میزان 900 هزار تن به کشورهای مختلف صادر شده است.
رضایی ادامه داد: در تولید شیر در کشور خودکفاء هستیم و پیش بینی می شود که در سال جاری نسبت به سال گذشته در تولید شیر شاهد افزایش پنج درصدی باشیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: برغم خشکسالی های اخیر پیش بینی می شود برای تولید گوشت قرمز شاهد افزایش سه درصدی باشیم.
رضایی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی برای تامین گوشت قرمز در کشور نداریم و تدابیر لازم برای این کار اندیشیده شده است.
وی اظهار داشت: امروز باید بدنبال معرفی نژاد های دو منظوره باشیم که از شیر و نیز گوشت آن بهره گیریم که مرکز تحقیقات گاودشت بابل می تواند در اصلاح نژاد دو منظوره ها نقش بسیار برجسته ای داشته باشد.
مرکز تحقیقات گاودشت در جنوب بابل هم اکنون تعداد یکصد راس گاو دو منظوره برای تکثیر نژاد دارد.
 
نظرات شما
  •  

    محمدخالقی گفت : ۹۷/۰۲/۲۵

    باسلام واحترام
    متاسفانه آمار ارائه شده درخصوص میزان تولید وواردات گوشت قرمز صحیح نمی باشد.
    این درحالی است که آمارها ی موجود عددهای دیگری را نشان میدهدوعلیرغم واردات گوشت قرمز بیش از سقف مجاز، هنوز دربازارکمبود است وهیچیک ازمسئولین ذیربط دروزارت جهادکشاورزی که متولی تنظیم بازار آن می باشند،دراینخصوص پاسخگو نمی باشند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com