تولید سالانه یک میلیون قطعه بوقلمون در کشور

 تولید سالانه یک میلیون قطعه بوقلمون در کشور
تنها یک میلیون قطعه جوجه بوقلمون در سال معادل 15 هزار تن گوشت از 50 مزرعه تولید و به صورت مستقیم در کشور عرضه می‌شود. 
به گزارش خبرنگارایلنا، مدیرعامل شرکت پرورش دهنده بوقلمون و عضو تعاونی پرورش دهندگان بوقلمون کشور در همایش تخصصی پرورش بوقلمون گفت: در حال حاضر به رغم ظرفیت‌های فراوانی که برای تولید وجود دارد تنها یک میلیون قطعه جوجه بوقلمون در سال معادل 15 هزار تن گوشت از 50 مزرعه تولید و به صورت مستقیم در کشور عرضه می‌شود. 
محمود شاهسوند افزود: گوشت بوقلمون از آنجا که دارای کلسترول و چربی کمتری در مقایسه با مرغ و سایر پرندگان است، از جایگاه ویژه ای به لحاظ ارزش غذایی در ماکیان برخوردار است که متاسفانه در ایران چندان شناخته شده نیست. 
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که در کشورهای اسلامی ممنوعیت مصرف گوشت به علت ذبح آیین شرعی وجود دارد، مصرف ایرانیان از پروتئین، وابسته به خانواده گوشت قرمز شده است. این در حالیست که بسیاری از پروتئینهای گوشتی به ویژه گوشت پرندگان باید به سبد غذایی مردم وارد شود. 
شاهسوند ادامه داد: اکنون در کشورهایی نظیر ترکیه، الجزایر و همچنین کشورهای اروپایی، مصرف بوقلمون به علت قابلیت طبخ متفاوت به شدت رو به افزایش است و این تعاونی تلاش می کند تا با استفاده از اصلاح نژاد واریته های بوقلمون به تولید انبوه این پرنده برسد. 
شاهسوند تاکید کرد: از آنجا که گوشت بوقلمون ارزانتر از گوشت قرمز است، در صورت اشاعه فرهنگ مصرف به سادگی جایگزین گوشت قرمز خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت بوقلمون شاهسوند تصریح کرد: با این روند طی 5 سال آینده پیش‌بینی می‌شود میزان تولید به 3 میلیون قطعه در سال برسد اما باید دولت توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشد تا تولید بیشتری انجام شود. 
این همایش با حضور تولید‌کنندگان داخلی و خارجی بوقلمون، متخصصان و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی در هتل استقلال تهران برگزار شد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com