تشکیل 3 زنجیره تولید و عرضه گوشت قرمز در تهران

 تشکیل 3 زنجیره تولید و عرضه گوشت قرمز در تهران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تشکیل 3 زنجیره تولید و عرضه گوشت قرمز در سطح استان تهران خبر داد.
علی اشرف منصوری، با تاکید بر حذف دلالان و ثبات و پایداری در قیمت محصولات کشاورزی گفت: در زمینه تولید گوشت قرمز و شیر چندین زنجیره از تولید تا عرضه در استان تهران شکل گرفته است.
وی با اشاره به ضرورت تشکیل زنجیره های تولیدی محصولات کشاورزی افزود: با تکمیل و تشکیل زنجیره تولید دست واسطه ها قطع می شود و هزینه تولید برای کشاورزان کاهش می یابد و همچنین کشاورزان بصورت مستقیم می توانند محصولات خود را عرضه کنند.

استان تهران پیشرو در تشکیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی
منصوری ادامه داد: استان تهران پیشرو در تشکیل زنجیره های تولید در کشور است و در حال حاضر 3 زنجیره تولید گوشت قرمز در بخش های مختلف در استان تهران در حال فعالیت و یا شکل گیری است.
به گفته وی؛ دامداران در این زنجیره ها از مرحله پرورش دام تا مرحله ذبح و عرضه در بازار می توانند فعالیت کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تشکیل زنجیره تولید شیر خبر داد و گفت: در این زنجیره ها در مراحل تولید، فرآوری و عرضه شیر توسط دامداران در حال انجام است و تلاش می کنیم برای کاهش هزینه های تولید و ثبات در قیمت شیر این زنجیره ها را در سطح استان تهران گسترش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در بخش محصولات محصولات باغبانی، گلخانه ای و قارچ در حال تشکیل زنجیره های تولید در این محصولات هستیم که در این رابطه اواخر سال گذشته اولین زنجیره سیب درختی تشکیل و آغاز بکار کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یادآور شد: تشکیل زنجیره های تولید محصولات کشاورزی با هدف ایجاد ارزش افزود و ثبات و پایداری در هزینه های تولید و اقتصادی کردن محصولات کشاورزی با توجه به هزینه های تولید و قطع کردن دست دلالان در استان تهران بصورت جدی در حال تشکیل است.
وی در ادامه از عرضه کالاهای اساسی شهروندان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با هدف ثبات قیمت محصولات کالاهای اساسی از روزهای قبل از ماه مبارک رمضان 12 هزار تن کالای اساسی از جمله گوشت قرمز و منجمد در سطح استان تهران آغاز شده است.
به گفته منصوری؛ با همکاری شرکت پشتیبانی دام استان با عرضه گوشت قرمز منجمد وارداتی و گوشت گرم شاهد کاهش 2 هزار تومانی در قیمت این محصول بودیم.
وی سهمیه گوشت قرمز استان تهران در ماه مبارک رمضان 330 تن اعلام کرد و گفت: چنانچه بازار نیاز داشته باشد از محل ذخیره ملی قابل افزایش است.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، هم اکنون روزانه در استان 15 تا 25 تن لاشه گرم عرضه می‌شود و محدودیتی برای عرضه گوشت قرمز وجود ندارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com