رئیس سازمان صمت خبر داد؛
تشدید نظارت بر توزیع و عرضه مرغ در گیلان با استفاده کد رهگیری

 تشدید نظارت بر توزیع و عرضه مرغ در گیلان با استفاده کد رهگیری
رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به تشدید نظارت ها بر بازار توزیع و عرضه مرغ، گفت: از طریق اپلیکیشن و کد رهگیری مرغ از مبدا تا مقصد از مرحله کشتار تا توزیع، حمل و عرضه پیگیری خواهد شد.
فرهاد دلق پوش عصر دوشنبه در حاشیه در بازدید از کشتارگاه مرغ در صومعه سرا، اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا با داشتن بیشترین واحد مرغداری قطب تولید مرغ استان گیلان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه استان گیلان یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور محسوب می‌شود، گفت: گیلان با تولید روزانه حدود ۶۰۰ تن مرغ علاوه بر تأمین نیاز استان، مازاد تولید را به استان‌های همجوار به ویژه تهران و البرز ارسال می‌کند.

رئیس سازمان صمت گیلان همچنین با اشاره به امضا تفاهم نامه‌ای با پست، افزود: تفاهم نامه‌ای منعقد شد و بر اساس آن مرغ از مبدا تا مقصد از مرحله کشتار تا توزیع، حمل و عرضه کد رهگیری خواهد داشت و این کد رهگیری کامیون‌های مهم را هم شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه طراحی یک اپلیکیشن در این زمینه، ادامه داد: به وسیله این اپلیکیشن هر کدام از حلقه‌های زنجیره از کشتار تا عرضه مرغ در صورت تخلف شناسایی و با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گیلان افزود: بخش تأمین و تولید مرغ مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است و این سازمان اعلام کرده در جوجه ریزی و تولید مرغ هیچ مشکلی ندارد و مردم باید مطمئن باشند که این مرحله کار خوب انجام می‌شود و مرغ کافی در اختیار کشتارگاه‌ها قرار می‌گیرد.
دلق پوش با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ تن گوشت مرغ در گیلان و در مواقع خاص نیز بیشتر توزیع خواهد شد، گفت: بخش تأمین، تولید و کشتار مرغ به عهده سازمان جهاد کشاورزی و بخش توزیع، نظارت و کنترل بازار بر عهده سازمان صمت است و اجازه نخواهیم داد حتی یک مرغ خارج از ضوابط توزیع شود و کمبودی در بازار احساس شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com