تامین 20 درصد گوشت مرغ خراسان رضوی در سبزوار

 تامین 20 درصد گوشت مرغ خراسان رضوی در سبزوار
ولی الله جغتایی گفت: با وجود اینکه ظرفیت یک چهارم مرغداری های سبزوار خالی است اما با این وجود سالانه 34 هزار تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می شود.
وی اظهار کرد: هر واحد مرغداری حدود پنج دوره در سال جوجه ریزی دارد که در هر دوره هفت هزار تن گوشت تولید می شود که یکهزار و 200 تن آن به مصرف شهرستان سبزوار رسیده و بقیه به دیگر مناطق استان خراسان رضوی و نیز استان تهران حمل می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: با فعال شدن سامانه پایش و مراقبت از بیماری های طیور، کلیه مراحل پرورشی اعم از جوجه ریزی، واکسیناسیون، بروز بیماری و درمان در این سامانه ثبت می شود.
جغتایی با اشاره به اینکه هر دوره جوجه ریزی بین 60 تا 70 روز طول می کشد، افزود: در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی بین 2 دوره، مجوز جوجه ریزی واحدهای مرغداری برای دوره بعدی صادر می شود.
وی ادامه داد: در تولید گوشت مرغ هیچ هورمونی برای افزایش رشد استفاده نمی شود و علت رشد سریع و بازدهی مناسب مرغ گوشتی در واحدهای پرورش صنعتی مربوط به اصلاح نژاد، تنظیم جیره و محیط پرورش است.
وی با اشاره به موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با توجه به آغاز فصل سرد سال و مهاجرت پرندگان گفت: مرغداران توصیه های ایمنی را جدی بگیرند و از صید، تماس و نگهداری پرندگان آبزی و مهاجر جلوگیری کنند.
360 واحد مرغداری در سبزوار فعال است که از این تعداد 12 واحد مرغداری تخم گذار است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com