تأثیر توافق هسته ای بر روی صادرات صنعت مرغداری ایران

 تأثیر توافق هسته ای بر روی صادرات صنعت مرغداری ایران
به گفتۀ وزیر جهاد کشاورزی ایران ، توافق اخیر فرصت های جدیدی برای صادرات گوشت مرغ به ویژه به کشورهای همسایه فراهم می آورد که متعاقباً منجربه افزایش تولیدات داخلی نیز خواهد شد.
طبق اظهارات آقای احمد شیرزادیان دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عمان ، شرکت های مرغداری ایران عرضۀ محصولات مرغ حلال به عمان را پیش از این آغاز کرده اند. وی اذعان داشت اولین محموله از 28 خرداد (18 ژوئن) آغاز شد و در ماه رمضان انجام شد. {tor_sutitle}از آنجاییکه ایران در نظر دارد طی 5 تا 7 سال آتی ، بزرگترین کشور صادرکنندۀ محصولات مرغداری در میان کشورهای اسلامی گردد، بنابراین عمان تنها مقصد صادراتی آن نخواهد ماند{/tor_sutitle}
وی افزود : پیش از این برزیل اصلی ترین صادرکنندۀ گوشت مرغ به عمان بود . اما نظر به اینکه عمان به ذبح حلال اهمیت می دهد ما آغاز به صادرات تولیدات خود با برچسب "حلال" به این کشور کردیم و در صورت تداوم این امر، قادر خواهیم بود که جایگاه قوی ای در بازار این کشور داشته باشیم. اخیراً ایران صادرات تخم مرغ به عمان را نیز آغاز کرده است.
ایران پتانسیل صادرات 5 هزار تن گوشت مرغ به عمان را در سال جاری دارد و قادر است این رقم را در سال 2016 میلادی به 3 برابر افزایش دهد. طبق آمار و ارقام موجود در طول ماههای ژانویه – می 2015 (دی تا اردیبهشت) برزیل 27.604 تن گوشت مرغ به عمان صادر کرده است. نظر به اینکه عمان از بازارهای اصلی صادرات برای برزیل محسوب می شد، کارشناسان بازرگانی موقعیت پیش آمده برای ایران را ضرری برای برزیل می بینند.
به علاوه ، از آنجاییکه ایران در نظر دارد طی 5 تا 7 سال آتی ، بزرگترین کشور صادرکنندۀ محصولات مرغداری در میان کشورهای اسلامی گردد، بنابراین عمان تنها مقصد صادراتی آن نخواهد ماند. 
طبق اظهارات آقای حبیب امینی مدیرکل دفتر امور طیور و زنبورعسل در جهاد کشاورزی، اگرچه ایران در سال 2014 میلادی توانست تنها 120 هزار تن صادرات مرغداری داشته باشد اما این کشور در نظر دارد در آینده ای نزدیک صادرات محصولات مرغداری خود را به 1 میلیون تن برساند . 


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com