برای خرید علوفه دیگر پولی نداریم

 برای خرید علوفه دیگر پولی نداریم
رئیس اتحادیه دامداران گفت: دامداران دیگر پولی برای خرید علوفه ندارند و گاو شیری هم مانند مرغ از بین خواهد رفت.
حسین نعمتی رئیس اتحادیه دامداران، در خصوص عدم افزایش قیمت شیر خام اظهار کرد: صنایع شیر قرار بود قیمت شیر خام را افزایش داده و به نسبت آن قیمت صنایع مرتبط با آن را هم افزایش دهند اما خبری از این افزایش قیمت نیست.
وی ادامه داد: متاسفانه قیمت محصول را بالا برده‌اند اما تغییری در قیمت شیر خام رخ نداده است.
رئیس اتحادیه دامداران تصریح کرد: نه تنها قیمت شیر خام را افزایش نداده‌اند بلکه پرداختی‌ها هم اکثرا با تاخیر و به سختی انجام می‌شود. به نام دامدار مجوز می‌گیرند که قیمت شیر خام را بالا ببرند اما فقط محصولات لبنی افزایش می‌یابد و ریالی به پول دامدار اضافه نمی‌شود.
نعمتی تصریح کرد: قیمت شیرخام توسط دولت 4 سال قبل قیمت گذاری شده که 1400 تومان است اما هنوز صنایع لبنی در بالاترین قیمت 1350 تومان خریداری می‌کنند که بهترین نوع شیر است.
وی افزود: بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی هم ضرر مضاعف بر کار دامداران شده است و بر مشکلاتمان افزوده است. دامداران دیگر پولی برای خرید علوفه ندارند و گاو شیری هم مانند مرغ از بین خواهد رفت. گاوداران بزرگ که سرمایه‌دار هستند می‌گویند برای تامین علوفه به مشکل خورده‌ایم تا برسد به گاوداری های کوچک. همه در حال نابودی‌اند.
رئیس اتحادیه دامداران در رابطه با خرید تضمینی شیر خاطرنشان کرد: همه محصولات قابل خرید تضمینی نیستند اما از طرف دیگر نحوه پرداخت مطالبات بخش دولتی با تاخیر انجام می‌شود و منابع مالی به موقع پرداخت نمی‌شود. گاودار شیر را به دولت می‌فروشد اما 7 ماه تاخیر پرداخت بنیه مالی گاودار را تضعیف می‌کند و همه شیر هم خریداری نمی‌شود.
وی تصریح کرد: نهاده‌هایی مانند کنجاله سویا و ذرت قرار بود با ارز 3800 تومانی و باقی نهاده‌ها با ارز 4200 تومانی عرضه شود اما در بازار قیمت آن بالاتر رفته است. یونجه سال گذشته 700 تومان بود اما امسال 1300 تومان شده و یونجه خارجی تا 1600 تومان هم افزایش یافته است.
نعمتی افزود: این روند صنعت دامداری را نابود خواهد کرد که این مشکل تنها به گاوداری‌ها معطوف نیست و دام، طیور و آبزیان را از بین خواهد کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com