برآورد چشم اندازی قوی برای صنعت مرغداری

 برآورد چشم اندازی قوی برای صنعت مرغداری
طبق آخرین گزارش فصلی Rabobank از سومین فصل مرغداری، علیرغم شیوع گستردۀ انفولانزای مرغی چشم انداز مرغداری جهان قوی گزارش شده است.
بر اساس این گزارش، صنعت مرغداری از زیرساخت های قوی، تعادل در صادرات و کاهش بهای خوراک بهره مند می گردد. به استثنای چین ، این صنعت در تمامی نقاط عمدۀ جهان سودآور بوده است.
اگرچه در ماههای اخیر میزان شیوع بسیار کمتر و اوضاع در این مناطق رو به بهبودی است، با اینحال انفولانزای مرغی همچنان بزرگترین تهدید در جهان - به استثنای استرالیا و امریکای جنوب -  محسوب می شود .
آقای Nan-Dirk Mulder تحلیلگر پروتئین دامی در Rabobank اذعان دارد : با توجه به اینکه هنوز هم فشار ناشی از شیوع انفولانزا ادامه دارد، تدابیر بهداشت و امنیت زیست محیطی بایستی به بهترین نحو برقرار باشد. هرگونه گزارش جدیدی مبنی بر شیوع انفولانزا تأثیر چشمگیری بر روی تجارت داخلی و بین الملل می گذارد.
کارشناسان Rabobank معتقدند از آنجاییکه بهای خوراک در کمترین میزان خود باقی خواهد ماند و ذخایر مرغداری در مناطقی که واردات از مناطق مبتلا به انفولانزا ممنوع بوده مانند چین و آسیای جنوب شرقی بسیار پایین بوده ، چشم انداز مرغداری برای اواخر 2015 و 2016 میلادی قوی خواهد بود. 
پیش بینی رویارویی چین با کمبود ذخایر گوشت مرغ در سال آتی ، در واقع از عوامل مهم در صنعت مرغداری جهان است. از سوی دیگر، احتمال شیوع مجدد انفولانزا در شهرهای عمده و اصلی تولیدکنندۀ مرغداری امریکا در نیمۀ دوم سال جاری از عوامل مهم و مؤثر در تعیین برآورد صنعت مرغداری خواهد بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com