بازار مکمل خوراک به 54 / 19 میلیارد دلار خواهد رسید!

 بازار مکمل خوراک به 54 / 19 میلیارد دلار خواهد رسید!
برآورد می شود بازار مکمل خوراک دام جهان تا سال 2020 میلادی به 54 / 19 میلیارد دلار برسد . انتظار می رود رشد تقاضا برای پروتئین در کشورهای آسیای اقیانوسیه و امریکای لاتین طی 6 سال آتی از عوامل مهم و مؤثر در رشد تقاضا برای مکمل های خوراک باشد. 
همچنین طبق مطالعات انجام شده ، شیوع بیماری های مختلف دامی در دهۀ گذشته منجر به افزایش ضوابط و قوانین مربوط به کیفیت و سلامت گوشت و متعاقباً افزایش مصرف مکمل خوراک شد. نگرانی های مربوط به هزینۀ نهاده ها و مواد اولیۀ خوراک به ویژه در رابطه با تولیداتی نظیر آنزیم ها ، اسیدکننده ها ، مواد معدنی ، از عوامل مهم و تأثیرگذار در این بازار به ویژه تا 6 سال آتی است.
اسیدهای آمینه نظیر لیزین ، متیونین ، تریپتوفان ، تریئونین ، با 2 / 31 درصد سهم در سوددهی بازار مکمل های خوراک در سال 2012 میلادی، به عنوان تولیدات اصلی در این بازار معرفی می شوند که نقش حیاتی و کلیدی در رشد حیوان دارد. لیزین صنعتی حتی بر جایگزین طبیعی خود (سویا) نیز برتری دارد . پس از اسیدهای آمینه ، آنتی بیوتیک ها با 8 / 26 درصد سهم در بازار خوراک سال 2012 میلادی قرار دارند که البته از بسیاری از بازارهای امریکا و اروپا حذف شده اند . اسیدکننده های خوراکی با برآورد 4 / 6 درصد نرخ رشد سالانه در سال های 2014 تا 2020 میلادی، از محصولاتی هستند که بیشترین سرعت رشد را دارند. صنعت مرغداری به عنوان بیشترین مصرف کنندۀ خوراک دام شناخته شده و با رشد تقاضا برای گوشت طیور، انتظار می رود تقاضا برای مکمل خوراک نیز افزایش یابد. در عین حال که صنعت مرغداری پرمصرف ترین خوراک شناخته شده، بالاترین رشد سرعت را نیز دارد و نرخ مصرف مکمل های خوراک در این صنعت طی سال های 2014 تا 2020 میلادی سالانه 2 / 4 درصد است.  
کشورهای آسیای اقیانوسیه با 6 / 32 درصد سهم در بازار خوراک سال 2012 میلادی به عنوان بزرگترین بازار مصرف مکمل خوراک شناخته شده اند. همچنین برآورد شده که با سرعت رشد 2 / 4 درصد در سال برای سالهای 2014 تا 2020 میلادی بیشترین رشد مصرف مکمل خوراک را هم داشته باشند. 
انتظار می رود تقاضا برای مکمل های خوراک در اروپا تا سال 2020 میلادی با 4 درصد رشد از سال 2014 میلادی تا 2020 میلادی، به 7 / 5.809 میلیون دلار برسد. در میان کشورهای اروپایی ، آلمان بیشترین مصرف مکمل خوراک را دارد. 
بزرگترین کمپانی های تولید مکمل خوراک DSM  ، BASF ، Evonik ، Danisko  با بیش از 60 درصد سهم در بازار سال 2012 میلادی بوده اند. برخی دیگر شامل Elanco ، Novozymes ، Kemin ، Novus و Cargill هستند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com