ایران هفتمین تولید کننده گوشت سفید جهان است

 ایران هفتمین تولید کننده گوشت سفید جهان است
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه کشور گفت: ایران با تولید سالانه بیش از یک میلیون و 600 هزارتن گوشت سفید، هفتمین کشور تولید کننده در این بخش است.
حسن مهربانی یگانه افزود: این رتبه درحالی در اختیار کشور است که سهم تولید گوشت سفید ایران بالاتر از کل اتحادیه اروپا است.
وی ادامه داد: این میزان تولید گوشت سفید از 16هزار واحد تولید کننده مرغ گوشتی به دست می آید.
دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه کشور به تولید سالانه بیش از یک میلیارد قطعه جوجه یک روزه گوشتی از حدود 400 تولیدی کشور اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون ظرفیت جوجه ریزی واحدهای تولیدی کشور، چهاردوره در سال است.
مهربانی یگانه، سرانه مصرف گوشت سفید درکشور را حدود 22 کیلوگرم و بالاتر از استانداردهای جهانی اعلام کرد وگفت: این در حالی است که مصرف سرانه گوشت قرمز در ایران 10کیلوگرم و در جهان همین مقدار است.
وی با بیان اینکه سالانه 100هزار تن به ظرفیت گوشتی کشور افزوده می شود، اظهار داشت: اگر تا پنج سال آینده مجوز جدیدیدراین بخش صادر نشود، واحدهای تولیدی موجود جوابگوی تولید گوشت سفید کشور است.
دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه کشور به مشکلات پیش روی این صنعت اشاره کرد و ادامه داد: صنعت طیور کشور به شکل بیمار مریضی شده، قدرت تصمیم گیری در بازارمصرف را ندارد.
مهربانی یگانه با اشاره به اینکه متاسفانه تولیدکنندگان صنعت طیور فقط قیمت پذیرهستند از استاندار مازندران خواست دولتی ها در قیمت گذاری صنعت طیور دخالت نکنند.
وی با اعلام تولید سالانه 85 میلیون تن مرغ گوشتی و 65 میلیون عدد تخم مرغ درجهان، از سهم ایران از تجارت جهانی در این صنعت ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه سهم ایران از تجارت جهانی مرغ و تخم مرغ صفر است و یک کیلوگرم نتوانستیم صادر کنیم.
دبیرانجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه کشور، میزان سرمایه گذاری در صنعت طیور کشور را حدود 170هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هم اکنون گردش مالی در این صنعت، 94 هزار میلیارد ریال است.
مهربانی یگانه از افزایش پنج برابری قیمت دان مرغ در مقایسه با مدت مشابه پارسال را یکی از مهم ترین مشکل این صنعت در شرایط کنونی اعلام و خواستار افزایش نسبی قیمت مرغ  شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com