افزایش ۱۰ درصدی قیمت تخم مرغ از مرغداری تا خریدار

 افزایش ۱۰ درصدی قیمت تخم مرغ از مرغداری تا خریدار
محمدعلی بیجاری مسئول تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی شب گذشته در ششمین جلسه کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات جلسه قبل اظهار کرد: در جلسه گذشته کمیسیون تنظم بازار تصویب شد که قیمت شیر تا سطح میانگین استانهای همجوار اجازه افزایش قیمت داشته باشد که در نهایت قرار شد شیر تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد.
مسئول تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به جلسه کارگروه تنظیم بازار در تاریخ سوم مهرماه سال جاری تصویب شده است میانگین قیمت گوشت مرغ گرم ۷ هزار و ۵۰۰ تومان باشد و چون الان قیمت گوشت مرغ در بازار بالاتر از ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است عرضه گوشت مرغ منجمد را جهت تنظیم بازار انجام می‌دهیم اگر قیمت گوشت مرغ کمتر از ۷ هزار و ۵۰۰ تومان شود عرضه مرغ منجمد را متوقف خواهیم کرد.
بیجاری عنوان کرد: در حال حاضر قیمت گوشت مرغ منجمد در بیرجند و قاین به دلیل داشتن سردخانه ۶ هزار و ۱۵۰ تومان و در سایر شهرستان‌ها ۶ هزار و ۲۰۰ تومان است.
وی با اشاره به ذخیره‌سازی گوشت مرغ منجمد به اندازه ۸۰۰ تن گفت: در صورت کاهش گوشت مرغ، مرغ‌های منجمد را وارد بازار کرده و از بابت گوشت مرغ، مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.
مسئول تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم‌مرغ بین ۶ هزار و ۷۰۰ تا ۶ هزار و ۹۰۰ تومان است که قرار است طی دو سه روز آینده جلسه ای برگزار شود و برای کاهش قیمت تخم مرغ به ۶ هزار و ۳۰۰ تومان برنامه‌ریزی شود.
علی ناصری فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به برپایی نمایشگاه ها اظهار کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه های پاییزه و بهاره در مرکز استان گاهی برپایی نمایشگاه های فصلی به صورت تخصصی در مرکز استان را شاهد هستیم.
وی افزود: از دیگر مصوبات این جلسه افزایش ۱۰ درصدی قیمت تخم مرغ به جای ۱۴ درصد از زمانی که توسط مرغدار به مغازه دار و بعد به دست مردم می‌رسد بود یعنی قیمت تخم مرغ از مرغداری تا زمانی که به دست مردم میرسد ۱۰ درصد افزایش داشته باشد.
مسئول تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با درخواست فرماندار برای کمتر برگزار شدن نمایشگاه های فصلی در این جلسه موافقت نشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com