افزایش واردات خوراک

 افزایش واردات خوراک
عربستان سعودی به منظور همگام شدن با رشد و توسعۀ صنعت مرغداری و لبنیات ، در نظر دارد تا سال 2016 بیش از 4 / 2 میلیون خوراک وارد کند. John Lawton مدیر عامل کمپانی Agricultural Technology در عربستان سعودی ، اذعان کرد وقتی که بحث سوددهی و بازدهی به میان می آید صنعت لبنیات عربستان سعودی در زمرۀ بهترین های جهان قرار می گیرد و همین امر این کشور را در زمرۀ صادرکنندگان عمدۀ فراورده های لبنی به کشورهای همسایه و خاورمیانه قرار می دهد .
آقای Lawton اظهار کرد : "به موجب هر لیتر شیری که از انگلستان به عربستان سعودی صادر می شود معادل یک کیلوگرم علوفۀ دامی وارد این کشور می گردد. این امر تاکنون به طرز چشمگیری واردات یونجه و سایر علوفه ها را به عربستان سعودی افزایش داده است و به نوبۀ خود موجب می گردد تا از زمین های مزروعی و قابل کشت برای کشت سایر محصولات کشاورزی استفاده شود."
Lawton افزود : "صنعت مرغداری در عربستان سعودی نیز در حال توسعه و گسترش است و در عین حال انتظار می رود که مصرف فراورده های مرغداری در انگلستان نیز تا سال 2016 تا 14 درصد رشد یابد و به 6 / 1 میلیون تن برسد ."
در حالیکه صنعت لبنیات و مرغداری عربستان رو به رشد و توسعه است ، صنعت دانه و غلات آن به زودی کاملاً محو خواهد شد . از سال 2007 تولید گندم سالانه 12 درصد کاهش یافته و تا سال 2016 کاملاً از بین خواهد رفت . برآورد می شود که 3 / 2 میلیون تن گندم در سال 2013 به عربستان سعودی صادر شود که 80 درصد از رقم بالای سال 2008 بیشتر است .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com