افزایش تعرفه لبنیات از سوی عراق برای تمام کشورها است

 افزایش تعرفه لبنیات از سوی عراق برای تمام کشورها است
مجتبی خسروتاج در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگاری، در خصوص افزایش تعرفه لبنیات از سوی عراق گفت: من به همراه برخی از بازرگانان در هفته گذشته به عراق سفر کردم و پیگیر این موضوع بودم. مطابق مذاکراتی که با وزیر صنعت عراق داشتیم اعلام شد این افزایش تعرفه برای تمامی کشورها است و هیچگونه تبعیضی برای ایران قائل نشدیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: عراق به تازگی فعالیت‌هایی در حوزه تولید لبنیات آغاز کرده و این افزایش تعرفه در راستای حمایت از تولید داخل خودشان است و ما هم نمی توانیم آنها را مجبور کنیم که برای ما استثنا قائل شوند. لذا هر فردی که مستنداتی در اختیار دارد که عراق تبعیض برای عربستان یا ترکیه شرایط ویژه قائل شده‌ به ما مراجعه کند.
وی تصریح کرد: وزیر صنعت عراق اعلام کرد تمامی تعرفه‌های ترجیحی خود با کشورهای عضو اتحادیه عرب تعلیق کرده است.
معاون وزیر صنعت درخصوص تعرفه‌های جدید گفت: جداول جدید تعرفه با 368 ردیف ظرف دو روز آینده ابلاغ خواهد شد که برخی از آنها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است البته این افزایش نهایتا پنج تا شش درصد بوده است.
وی با بیان اینکه در گذشته مجوز ثبت سفارش شش ماه مهلت داشت گفت: طی بخشنامه‌ای که ابلاغ شده حداکثر دوره ثبت سفارش 90 روزه شده است. این در حالی است که کاربردها هم باید حداکثر ظرف 72 ساعت از زمان تکمیل مدارک پرداخت شود.
وی تصریح کرد:‌ همانطور که در هشت ماهه ابتدای سال هر ماه افزایش صادرات را تجربه کردیم در واردات نیز نظام ثبت سفارش را تعبیه کرده‌ایم که هر کسی بخواهد واردات انجام دهد باید ثبت سفارش کند و به این طریق میزان واردات را کنترل کنیم و جواب شکایت وارد کنندگان را در مجامع کانونی خواهم داد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com