افتتاح 2 طرح طیور در رفسنجان

 افتتاح 2 طرح طیور در رفسنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همزمان با دهه مبارک فجر پیش از ظهر امروز طرح پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 20 هزار قطعه که عملیات ساخت آن در سال 1389 آغاز شده بود به بهره‌برداری رسید.
رضا بمانی در حاشیه افتتاح این طرح به خبرنگار فارس گفت: تمام تجهیزات این طرح اعم از سیستم آبدهی، دارویی و… اتوماتیک است، دانه مرغی هم در این محل تولید می‌شود و بخشی از اعتبار این طرح به میزان 2 میلیارد ریال به صورت تسهیلات بوده است.
وی گفت: همچنین طرح مرغ تخم‌گذار 60 هزار قطعه‌ای واقع در مجتمع دو هکتاری دامداری ده شفیع رفسنجان به بهره‌برداری رسید.
بمانی بیان داشت: در این مرغداری برای پنج نفر اشتغالزایی شده و روزانه 24 هزار تخم مرغ تولید و به بازار عرضه می‌شود و برای احداث این مرغداری 5 میلیارد 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

آغاز برداشت ذرت قرمز در ارزوئیه
مجید حبیبی مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه به خبرنگار فارس گفت: عملیات برداشت ذرت قرمز در شهرستان ارزوئیه از اواخر دی ماه سال جاری آغاز شده است.
وی افزود: ذرت قرمز برای نخستین بار در شهرستان ارزوئیه در سطح سه هکتار کاشته شده و این رقم رابی کویین نام دارد و با کشت این نمونه ذرت به طور متوسط از هر هکتار 6.5 تن محصول برداشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه متذکر شد: رقم رابی کوبین ذرت دارای مصارف صنعتی و کشاورزی است و در مرغداری‌ها به منظور تغذیه مرغ‌های تخم‌گذار استفاده می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com