اعلام خطر وضعیت نامناسب محیطی سالن های مرغداری با روشی نوین

 اعلام خطر وضعیت نامناسب محیطی سالن های مرغداری با روشی نوین
 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود موفق به اختراع اعلام خطر وضعیت نامناسب محیطی سالن های مرغداری با روشی نوین و اخذ تاییدیه علمی از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران شد.
اختراع نسرین صالحی عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و عقیل کشیر از دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی برق این دانشگاه با عنوان «اعلام خطر وضعیت نامناسب محیطی سالن های مرغداری به صورت پیامک» به ثبت رسید و موفق به اخذ تاییدیه علمی از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران شد. 
نسرین صالحی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، گفت: این اختراع در سالن های مرغداری سنتی، مدرن، نیمه صنعتی و صنعتی کاربرد خواهد داشت و استفاده از روش نوین ارتباط بیسیم آن در صنایع و پزشکی و سیستم های حفاظتی کاربرد فراوان دارد که منجر به افزایش برد ارتباطی می شود
وی افزود: این اختراع دو سال تحقیق و پژوهش برده و برای ساخت نمونه آزمایشگاهی آن ۱۳۰ میلیون ریال هزینه شده است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود می گوید: از دیگر مزایای این سیستم می توان به مواردی چون بی سیم بودن تمام اجزا و عناصر تشکیل دهنده محصول و برد تا یک کیلومتر در محیط نویزی، کار در ۲۴ ساعت هفت روز هفته با سیستم هوشمند مانیتورینگ در اتاق کنترل، استفاده از اطلاعات دریافتی از سمت سیستم کنترلر سالن ها بطور هوشمند و پردازش اطلاعات دریافتی کرده و در صورتی که پارامترهای محیطی سالن در مرز هشدار باشد اقدام به تهیه متن پیامک توسط سیستم و اس ام اس به مسئول مربوطه اشاره کرد.
صالحی در مورد پیشینه اختراع مذکور در داخل و خارج از کشور هم گفت: از دیر باز که شکل پرورش صنعتی طیور مطرح شده، به طرق مختلف تولید کنندگان و متخصصان در تلاش برای دست یابی به این امر بودند و در کشور های اروپایی کارهایی در راستای مکانیزاسیون سالن ها انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: سیستم جامع اتوماسیون که پارامترهایی چون دما، رطوبت و تهویه سالن های مرغداری را به صورت هوشمند کنترل می کند، بدین صورت که سنسورهای تعبیه شده در سالن دما، رطوبت و میزان گازهای مضر را اندازه می گیرند و برای دستگاه کنترلی می فرستند و دستگاه پس از پردازش اطلاعات و بکارگیری الگوریتم های کنترلی مناسب به اعمال فرامین کنترلی به تجهیزات کنترل شونده از جمله هیترها، فن های تهویه، کولر، اینلت، رطوبت ساز  و ... می پردازد.
این محقق و پژوهشگر، تفاوت و امتیازات  این اختراع را نسبت به موارد مشابه و زمینه‌های قبلی در اجزا و عناصر تشکیل دهنده محصول ذکر کرد و افزود: این محصول کاملا با توجه به نیاز و دید عملیاتی مزارع پرورش مرغ تهیه شده و با نظرات کاربردی سرپرستان سالن های مرغداری بهینه و تکمیل شده است.
نسرین صالحی ۲۵ مقاله ISI و سه طرح پژوهشی را نیز در کارنامه علمی پژوهشی خود جای داده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com