استاندار اصفهان خواهان تخصیص عادلانه گوشت مرغ بین استان‌ها شد

 استاندار اصفهان خواهان تخصیص عادلانه گوشت مرغ بین استان‌ها شد
استاندار اصفهان از عادلانه نبودن تخصیص سهمیه گوشت مرغ دولتی بین استان ها گلایه کرد و گفت:  یک هزار و ۶۰۰ تن مرغ دولتی به تهران اختصاص یافته در صورتی که اصفهان این رقم  ۴۰ تن  است.

سید رضا مرتضوی شب چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار خواستار پیگیری علت کاهش تخصیص  سهم مرغ دولتی به اصفهان شد و اظهار داشت:  جمعیت تهران ۲ برابر اصفهان است و باید سهمش ۲ برابر اصفهان باشد درحالی که ۴۰ برابر است.

وی  با بیان اینکه گران شدن قیمت مرغ باعت حذف پروتئین مورد نیاز  از سفره غذایی بخشی از مردم شده است، ادامه داد: توزیع مرغ دولتی بین استان ها عادلانه نیست.
وی سامانه رهتاب برای توزیع اقلام دولتی بین اصناف و خانوار را یک مسیر درست اعلام کرد و گفت: تمام اصناف باید از این سامانه که زیر نظر صمت است تابعیت کنند.
مرتضوی گفت: یک زمانی بر اساس عرضه و تقاضا اقدام به ستاد تنظیم بازار می‌کنیم و امروز باید با نگاه کمک به دولت و حمایت از تولید کننده اقدام کرد.
وی با بیان اینکه استانداری اصفهان نماینده تام الاختیار وزیر کشاورزی در استان اصفهان است، ادامه داد: باید با توجه به کشش در بازار و جامعه هدف اقدام به تعیین قیمت ها کرد.
استاندار اصفهان از تبدیل  مازاد تولید کشتارگاه ها  به مرغ منجمد خبر داد و افزود:  با توجه به اینکه  مردم اصفهان بیشتر مصرف کننده مرغ گرم هستند تعیین قیمت در خصوص مرغ گرم و منجمد  منوط به جلسات آتی است.

خوراک پرداز هزار دشت


مدیر کل دامپزشکی اصفهان  نیز درادامه این جلسه حمایت از مرغداری را از استانداری خواست و افزود: اگر تولید کننده دست از کار بکشد بحران شکل می گیرد و ۳۰سال تلاش برای خودکفایی به هدر رفته است.
شهرام موحدی به تشکیل ۱۰۴ شورای عالی کشور اشاره کرد و گفت: ما امروز در حالی شورای عالی طنز و شورای عالی فضای مجازی و غیره داریم که شورای عالی امنیت غذایی نداریم.
وی بیان داشت: امروز باید به بحران تولید شیر، تخم مرغ، گوشت و سیب زمینی و غیره توجه کرد چون نبود امنیت غذایی  عامل نازصایتی خانوار می‌شود.

رییس بازرگانی داخلی سازمان صمت استان اصفهان نیز  گفت: تصمیمات ستاد کشوری تنظیم بازار متناسب با منطقه و بومی نیست.
علی قضاوی گفت: پیشنهادهای اصلاحی باید واقع نگرانه و در راستای پیشگیری از اثرات مخرب باشد.
وی با بیان اینکه سهمیه های تخصیص یافته به اقلام صنعتی مثل صنایع فولادی و پتروشیمی نیاز به ارزیابی مجدد دارد و افزود:  نیاز است که در کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی موارد احتمالی مطرح و تصمیم گیری شود.
وی ادامه داد: باید نگاه کرد که حذف ارز ترجیحی چه پیامدهای روی تولید سیمان، فولاد و پتروشیمی خواهد گذاشت و میزان فراوانی و قیمت این محصولات  و برای  پیشگیری از رسیدن به مرحله بحران چه اقداماتی باید انجام داد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان حفظ و نگهداری تنها کارخانه تولید روغن استان اصفهان را خواستار شد و گفت: هم اکنون این کارخانه با ۲۰ درصد ظرفیت خود مشغول به‌کار است که امکان تولید روزانه ۱۰۰تن روغن را دارد.
محسن ضیایی با بیان اینکه حمایت از این کارخانه باعث می‌شود در مواقع بحرانی مثل مهرماه سال گذشته که با بحران روغن مواجه و سهمیه بندی بود و در دریافت سهم  از سوی برخی شرکت ها شاهد کارشکنی بودیم، دچار مشکل نشویم، گفت: بر خلاف روغن در حوزه تولید قند و شکر، اصفهان مجهز به ۲ کارخانه بزرگ و چند کارخانه کوچک است و شاهد تولید ۵۵۰هزار تن شکر از چغندر قند تا پایان سال خواهیم بود و مشکلی در این عرصه نداریم.
به گزارش ایرنا، ستاد تنظیم بازار با هدف بررسی و ساماندهی اقلام در  بازار با حضور تمامی اصناف و ارگان های دولتی مرتبط  برگزار می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com