ارسال سلیقه ای نهاده های دامی

دانلود
مدیرکل صمت مازندران : طولانش شدن رسیدن نهاده به دست دامدار و رفتار‌های سلیقه‌ای در توزیع نهاده‌ها موجب شد قیمت مرغ دوباره جهش یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره دلایل افزایش قیمت مرغ، گفت:بعلت اینکه مرغ و نهاده‌های مرتبط با آن جزو کالا‌های گروه اول است قیمت آن تثبیت شده بوده که قبلا توسط ستاد تنظیم بازار کشور تعیین می‌شد و جدید هم از سوی ستاد تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی مصوب می‌شود.

قوانلو افزود: اینکه قیمت در مواقعی بر خلاف قیمت مصوب گاهی تغییر می‌یابد بستگی به میزان عرضه و تقاضای هر محصولی مانند جوجه یک روزه و یا مرغ دارد.

اوگفت:اخیرا با توجه به افزایش قیمتی که روی همه محصولات و نهاده‌ها ایجاد شد ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ را از ۲۵ هزار تومان به ۳۱ هزار تومان افزایش داد.

قوانلو درباره علت طولانی شدن رسیدن نهاده دامی به دست دامداران از طریق ثبت نام در سامانه بازار، افزود:چون ۹۰ درصد نهاده ها‌ی کشور وارداتی بوده و از بنادر جنوبی هم وارد می‌شود بحث حمل و نقل، مشکلات تامین ارز و تحریم عواملی هستند که موجب ایجاد مشکلاتی می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: سازمان جهاد کشاورزی کماکان با توجه به آمار‌ها مدعی است که تمام نهاده‌های مورد نیاز را با تاخیر یا بدون تاخیر ارائه می‌دهد.

او افزود: وظیفه سازمان صنعت و معدن و تجارت رعایت قیمت مصوب مرغ در بازار بوده تا از این قیمت افزایش نیابد.

قوانلو گفت:همه عوامل مانند طولانش شدن رسیدن نهاده به دست دامدار و رفتار‌های سلیقه‌ای در توزیع نهاده‌ها موجب شد قیمت مرغ از ۲۵ هزار تومان به ۳۱ هزارتومان جهش یابد، ولی این قیمت مصوب بوده و سازمان صنعت و معدن باید با بازرسی‌ها این قیمت را در سطح بازار ثابت نگه دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com