اجرای طرح اصلاح وزن کشتار مرغ درهمدان

 اجرای طرح اصلاح وزن کشتار مرغ درهمدان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای طرح اصلاح وزن کشتار مرغ «پرورش مرغ ۴۲ روزه» در همدان خبر داد و گفت: کاهش سن کشتار، باعث اقتصادی شدن تولید می‌شود.
محمد نظر پور با اشاره به اینکه سن کشتار مرغ یکی از عوامل موثر در بهبود شاخص‌های اقتصادی تولید است، اظهار داشت: اساس سیاست این معاونت کاهش هزینه‌های تولید، کاهش ضایعات، افزایش بهره وری، بهبود کیفیت گوشت مرغ و با توجه به ملاحظات سلامت جامعه با هدف‌گذاری جهت کاهش سن کشتار مرغ و پرورش مرغ ۴۲ روزه و به دنبال آن کاهش وزن کشتار مرغ زنده است.
وی به اهداف و مزایای طرح اصلاح وزن کشتار و پرورش مرغ ۴۲ روزه اشاره کرد و بیان داشت: کاهش بیماری‌ها و درصد تلفات واحدهای مرغداری و کاهش هزینه‌های سوخت و انرژی در یک دوره پرورش از جمله مزایای این طرح است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان کاهش ضریب تبدیل غذایی و افزایش بهره وری را یکی دیگر از مزایای اجرای این طرح دانست و گفت: با کاهش سن کشتار، دوره‌های پرورش در سال افزایش پیدا می‌کند و از این موضوع به اقتصادی شدن تولید کمک خواهد کرد.
نظرپور در ادامه سخنان خود گفت: کاهش هزینه‌های واکسیناسیون و درمان، صرفه جویی ارزی در بخش خوراک‌ها، دارو، واکسن و ساماندهی تولید جوجه یک روزه از دیگر مزایای اجرای این طرح به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح و با استفاده از پتانسیل موجود و بدون افزایش کمی مرغداری‌ها، تولید در سال افزایش پیدا می‌کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی از موانع صادرات گوشت مرغ در ایران را وزن بالا‌تر از استاندارد و کیفیت پایین لاشه‌ها از نظر درصد چربی عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح می‌توان به شرایط استاندارد لاشه طیور برای صادرات رسید.
نظر پور تغییر فرهنگ موجود و اطلاع‌رسانی بیشتر برای استفاده مردم از مرغ با وزن پایین‌تر را ضروری دانست و بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی، تشریح محاسن پایین‌تر بودن سن کشتار، تشویق مرغداران به افزایش دوره‌های جوجه‌ریزی به جای طولانی‌تر کردن دوره تولید، حذف اختلاف قیمت مرغ با وزن بالا‌تر و پایین‌تر و یا حداقل، کم کردن فاصله یک کیلوگرمی پایین‌ترین و بالا‌ترین وزن اعمال شده در کشتارگاه‌ها در اجرای بهتر این طرح ضروری است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com