آموزش مرغداران نسبت به تولید مرغ عاری از آنتی بیوتیک

 آموزش مرغداران نسبت به تولید مرغ عاری از آنتی بیوتیک
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی مرغداران را به تولید مرغ عاری از آنتی بیوتیک تشویق کرده‌ایم.
نوبخت اژدری، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در زمینه تغذیه طیور و اجرای شیوه پرورش طیور در راستای افزایش راندمان تولید گوشت مرغ در واحدهای تولیدی اجرایی شده و در کنار آن مرغداران را به تولید مرغ عاری از آنتی بیوتیک با همکاری تنگاتنگی که با شرکت پشتیبانی امور دام داریم تشویق کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با معرفی مدیریت طیور میزان توزیع ذرت 5 هزار و 200 تن و کنجاله سویا یک هزار و 550 تن در راستای حمایت از مرغداری‌های گوشتی و تخم گذار و مادر در استان اردبیل اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: پیگیری مجدانه ای را در راستای تشکیل انجمن صنفی مرغداران انجام داده ایم و در پی آن و در راستای حمایت از واحدهای تولیدی این انجمن تشکیل شد که نوید بخش ادامه فعالیت مرغداری های استان اردبیل است و نقش اساسی را در تامین پروتئین استان و خارج از استان خواهد داشت.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: همچنین اتحادیه مرغداران گوشتی و 7 شرکت تعاونی تحت پوشش اتحادیه را که اکثر مرغداری ها تحت پوشش این اتحادیه هستند در مرکز استان اردبیل فعال بوده و سایر تعاونی ها در شهرهای اردبیل، نمین، خلخال، پارس آباد و مشگین شهر تحت پوشش خدمات این اتحادیه هستند.
اژدری بهینه سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها را یادآور شد و بیان کرد: سیاست دولت بر مبنای بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای تولیدی است و در این راستا ما نیز با تعویض دستگاه های قدیمی و جایگزین کردن آنها با تجهیزات جدید که میزان سوخت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد در راستای اقتصاد مقاومتی عمل کرده ایم.
وی ادامه داد: مرغداری‌هایی را که نیازمند تعویض دستگاه ها و تجهیزات بودند اعم از سوخت مصرفی و جایگزین و جلوگیری از ضایعات دان مرغی و سایر دستگاه های مور نیاز برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک های عامل معرفی شده‌اند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com