ممنوعیت معدوم سازی جوجه‌های یک روزه

ممنوعیت معدوم سازی جوجه‌های یک روزه
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز اجرای طرح اصلاح ژنتیکی گوسفند در شهرستان خلخال خبر داد.
بهلول تکلوی در بازدید از طرح های زیربنایی آب و خاک و امور دام خلخال افزود: اجرای ترکیب ژنتیکی گوسفند نژاد رونانف با هدف ایجاد تعادل دام و مرتع و افزایش چند قلوزایی اجرا می شود و در بحت اصلاح نژاد بز شیری در سال گذشته 400 راس بز شیری پرتولید مهابادی اجرا شد.
او گفت: افزایش تولید گوشت قرمز ، شیر و دیگر فرآورده های آن از اولویت های اساسی جهاد کشاورزی استان است که در شهرستان خلخال با جدیت دنبال می شود.
او اظهار کرد: برای دستیابی به این اهداف معاونت بهبود تولیدات دامی استان در سال گذشته در بیش از یک هزار و 500 راس دام بزرگ تلفیح مصنوعی را انجام داد که از این تعداد 827 راس نژاد سیمینتال است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی همچنین افزود: امسال یک هزارو 500 تن سبوس بین دامداران منطقه توزیع شده که این میزان توزیع در سال جاری با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و شرایط جوی حاکم 50 درصد افزایش خواهد یافت.
وی گفت: در سال گذشته با هدف حمایت از تولید تسهیلاتی از محل سامانه بهین یاب به مرغداران و دامداران منطقه پرداخت شد.
بیش از پنج میلیون واحد دامی در استان ظرفیت های دامی استان را تشکیل می دهد که 2 میلیون واحد آن سبک ، سه میلیون واحد دامی سنگین رقم تولیدات گوشت قرمز را به میزان 34 هزار تن ، گوشت سفید 38 هزار تن ، شیر خام 264 هزار تن ، عسل 6 هزار تن ، تخم مرغ هشت هزار تن در استان رسانده است.
امسال با احداث مجتمع های گاو شیری با ظرفیت 10 هزار راس و با فعال سازی واحدهای دام و طیور با اعطای تسهیلات بانکی به میزان 2 هزار میلیارد ریال در بخش دام استان ، تولید و اشتغال رونق خواهد یافت.
استان اردبیل با بیش از پنج میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود دو مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com