11 درصد تخم مرغ کشور در البرز تولید می شود

 11 درصد تخم مرغ کشور در البرز تولید می شود
مدیرکل دامپزشکی استان البرز تولیدات طیور در این استان را بسیار خوب دانست و گفت: 11 درصد تخم مرغ کشور در البرز تولید می شود که علاوه بر اینکه این میزان تولید نیاز استان را برطرف می کند، به استان های دیگر و حتی خارج از کشور صادر می شود.
علی اصغر شریفی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون سه محموله پولت تخم گذار شامل 365 هزار و 500 قطعه مجوز صادرات و نظارت بر حمل و نقل توسط اداره قرنطینه و امنیت زیستی این اداره کل صادر شده است.
شریفی گفت: همچنین در این مدت مجوز صادرات و نظارت بر حمل و نقل 273 محموله تخم مرغ خوراکی شامل چهار میلیون و 467 هزار و 500 کیلوگرم تخم مرغ به کشور عراق صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی البرز، این استان را از لحاظ بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کاملا پاک دانست و گفت: در پایش های انجام شده از مرغداری ها، درگیری طیور به این بیماری کاملا منفی است.
وی افزود:این پایش ها در تمام مراکز نگهداری طیور سنتی و صنعتی انجام شده است.
وی در ادامه به انجام واکسیناسیون برای جلوگیری و شیوع هرگونه بیماری مشترک و یا طیور اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 96 میلیون و 921 هزار و 250 دز انواع واکسن طیور تزریق شده است.
وی اظهار داشت: همچنین در این مدت 1343 مورد بازدید از واحدهای جوجه کشی مادر، تخمگذار و گوشتی و 11هزار و 480 نمونه برداری برای انجام آزمایشات سرمی انجام شده است.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز 19 میلیون و 10 هزار و 239 قطعه مرغ گوشتی کشتار شده و 14 میلیون و 777هزار و 792 قطعه لاشه نیز ضبط شده است.
وی به سلامت شرعی و بهداشتی تمام مرغ های کشتار شده و عرضه شده در استان اشاره کرد و بیان داشت: در تمام کشتارگاه های صنعتی طیور نیروی ناظر شرعی و بهداشتی دولتی و غیردولتی مستقر هستند.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز ادامه داد: تمام محصولات و فراورده های خام دامی که در فروشگاه ها و مراکز توزیع عرضه می شوند دارای برچسب و لیبل دامپزشکی هستند که داشتن این لیبل نشان از سلامت این فراورده ها و نشان دهنده قانونی بودن مسیر کشتار و رسیدن آن به مراکز عرضه است.
وی از شهروندان خواست در موقع خرید به تاریخ تولید و مصرف این فراورده ها دقت کافی را داشته باشند و از جعلی نبودن این برچسب ها اطمینان کافی حاصل نمایند، زیرا افراد سودجوئی هستند که می خواهند خلل در سلامت مردم ایجاد کنند.
شریفی با اشاره به اینکه خود مردم می توانند بهترین ناظر بر روی عرضه این فراورده ها باشند، گفت: بر روی بسته بندی های گوشت مرغ لیبل هائی چسبانده شده که دارای یک پرینت لیزری حک شده که بر روی این پرینت کدهائی ثبت شده و شهروندان با ارسال پیامکی این کد به سامانه 30008903 می توانند از مسیر کشتار تا عرضه این گوشت ها اطلاع حاصل کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com