صادرات 150 هزار تن مرغ و تخم‌مرغ به خارج از کشور

  صادرات 150 هزار تن مرغ و تخم‌مرغ به خارج از کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، صارمی، یکشنبه 25 مرداد ماه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و دهمین نمایشگاه صنعت مرغداری،دامپروری و شیلات همدان اظهارکرد: در بخش دام و طیور علاوه بر تامین امنیت غذایی و حجم عمده‌ای از محصولات غذایی جامعه زمینه صادرات این محصولات فراهم شده است. وی تصریح کرد: همچنین 550 هزار تن انواع محصولات لبنی درسال‌جاری به خارج از کشور صادر شده است.
وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای کشور در بخش دام و طیور عنوان کرد: پتانسیل‌های بالایی در بخش دام و طیور کشور وجود دارد که با تولید و توسعه مناسب این بخش می‌توان ضمن حفظ بالاترین سرانه، تامین کننده صادرات این محصولات هم باشیم. صارمی با بیان اینکه سال گذشته 8 میلیون و 800 هزار تن شیر در کشور تولید شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2 میلیون تن شیر،920 هزار تن تخم‌مرغ،780 هزار تن گوشت قرمز و 78هزار تن عسل در کشور تولید شد. مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزرات جهاد کشاورزی تاکید کرد: بیش از 70 درصد هزینه‌های تولید بر عهده واحدهای تولیدی دام و طیور است.
وی بیان کرد: اگر روش‌های صحیحی برای بهبود راندمان و تغذیه نداشته باشیم نمی‌توانیم بهبود تولید داشته باشیم. وی یادآور شد: سال گذشته در تولید 12 میلیون تن انواع محصولات لبنی،71 میلیون تن خوراک در بخش دام و طیور مصرف شد که 34 هزار میلیارد تومان هزینه داشت. صارمی با تاکید بر استفاده از نتایج طرح‌های تحقیقاتی در واحدهای تولیدی، اظهارکرد: طرحی در خصوص بهبود راندمان خوراک در دامداری‌های روستایی پیش‌بینی شده که به مراحل پایانی رسیده است و در برنامه ششم توسعه درنظرگرفته خواهد شد. وی با اشاره به استفاده از علوفه جایگزین در تغذیه دام، عنوان کرد:با همکاری سازمان تحقیقات و معاونت زراعت و ترویج وزارت جهادکشاورزی طرح استفاده از علوفه جایگزین با نیاز آبی کم و راندمان بالا در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های وزرات جهاد کشاورزی و اقدامات خوب پشتیبانی امور دام ذخیره‌سازی مناسبی از نهادها به‌خوبی صورت گرفت؛ سال گذشته نهاده‌های وارداتی کمترین نوسان را داشتند که امسال نیز همین سیاست وجود دارد. مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزرات جهاد کشاورزی اظهارکرد: درسال گذشته 571 کارخانه فرآوری و تولید خوراک دام سالم در کشور با ظرفیت 17 میلیون تن توانست 7 میلیون تن خوراک دام تولید کند که نسبت به سال ما قبل خود 20 درصد افزایش داشته است. صارمی تصریح کرد: 43 هزار فاکتور آزمایشی برای کنترل کیفی نهاده‌ها به‌منظور آنالیز دقیق محصولات انجام گرفته است و در حال حاضر در حال تدوین دستورالعمل کنترل کیفی خوراک برای حفظ سلامت و ارتقاء کمی و کیفی تولیدات تدوین کنیم و در آینده نزدیک با ظرفیت‌های مناسب خوراک با کیفیت تولید کنیم تا از عرضه نهاده‌های خام جلوگیری شود. وی ادامه داد: در استان همدان 485 هزار تن انواع محصولات دامی با 4.5 درصد ظرفیت تولیدی کشور تولید می‌شود. مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزرات جهاد کشاورزی در پایان یادآور شد: در سال گذشته بیش از90 کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینی و معدنی 124 هزار تن تولید داشته که نسبت به سال 92، 7 درصد افزایش داشته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com