استفاده از ظرفیت مناطق بیابانی برای پرورش شترمرغ

  استفاده از ظرفیت مناطق بیابانی برای پرورش شترمرغ
مدیر مؤسسه تحقیق و توسعه شترمرغ ایران، با بیان اینکه پرورش شترمرغ به تحقیق و پژوهش نیاز دارد، گفت: مناطق بیابانی در کشور در حال ازدیاد بوده بنابراین باید از این ظرفیت برای پرورش شترمرغ استفاده کنیم.
شعبان چگینی، در جلسه گردهمایی و واگذاری نخستین زمین پژوهشکده علوم دامی به خراسان‌جنوبی، با اشاره به اینکه در مورد پرورش شترمرغ تحقیقات فراوانی صورت گرفته و باید برای این امر از پتانسیل استان‌های کویری استفاده شود، اظهار کرد: با بررسی استان‌های کویری به این نتیجه رسیدیم که خراسان جنوبی می‌تواند به دیار شترمرغ ایران تبدیل شود.
وی با بیان اینکه افراد تحصیل کرده باید به عرصه بیایند و در این مسیر هدایت و به آنها برنامه داده شود، افزود: از تمام توانمندی‌های پرورش شترمرغ می‌توان استفاده کرد و حتی یکی از این توانمندی‌ها جذب گردشگر است.
مدیر مؤسسه تحقیق و توسعه شترمرغ ایران، با بیان اینکه پتانسیل علمی در بحث پرورش شترمرغ بسیار مهم است، گفت: در خراسان‌جنوبی دانشگاه‌های فراوانی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت در این راستا استفاده کرد.
چگینی از راه‌اندازی ایستگاه تحقیقات شترمرغ ایران در خراسان‌جنوبی خبر داد و تصریح کرد: بعد از اخذ مجوز در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی این ایستگاه در خراسان‌جنوبی خواهیم بود وبا راه‌اندازی این ایستگاه درصدد هستیم تا بخش اجرایی و دانشگاهی با همکاری یکدیگر مشکلات موجود بر سر راه پرورش شترمرغ را رفع کنیم.
وی در مورد مشکل بازاریابی محصولات تولید شده از پرورش شترمرغ، خاطرنشان کرد: برای پرورش شترمرغ چهار گلوگاه تحقیقاتی وجود دارد که شامل تعداد تخمی که شترمرغ‌ها می‌گذارند، نطفه‌دار بودن تخم‌ها، میزان تبدیل تخم‌ها به جوجه و ماندگاری این جوجه‌ها می‌شود.
مدیر موسسه تحقیق و توسعه شترمرغ ایران با بیان اینکه یکی از موضوعات جدی در امور دام، اصلاح‌ نژاد است، یادآور شد: این امر مهم در مورد پرورش شترمرغ مورد غفلت واقع شده است.
هاشم ولی‌پورمطلق، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، نیز در این جلسه گفت: باید حلقه بین بخش اجرایی کشاورزی و تحقیقات، پژوهش و دانشگاه‌ها بسیار محکم و نزدیک باشد تا این حوزه‌ها را به یکدیگر مرتبط سازد.
وی ادامه داد: باید بخش دانشگاهی و تحقیقات و پژوهش با تشریک مساعی با حوزه اجرایی بخش کشاورزی با مشکلات آشنا شوند و از ظرفیت‌های بخش دانشگاهی برای رفع مشکلات بخش کشاورزی استفاده شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از راه‌اندازی ایستگاه تحقیقات شترمرغ ایران در استان خبر داد و افزود: این ایستگاه در فعالیت‌های اقتصادی بخش پرورش شترمرغ تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.
 
کلمات کلیدی پرورش شترمرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com