پرداخت 228 میلیارد تومان تسهیلات دامدار کارت

 پرداخت 228 میلیارد تومان تسهیلات دامدار کارت
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲۲۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی سرمایه در گردش در قالب دامدار کارت به فعالان بخش‌های امور دام، شیلات، آبزیان، طیور و زنبور عسل این استان پرداخت شد.

محمد محمد زاده روز چهارشنبه اظهار داشت: این تسهیلات به دامداران دارای دام‌های هویت‌دار و پلاک‌کوبی شده اختصاص یافته و متناسب با ظرفیت فعالیت متقاضی قابل تصویب است که با هدف کمک به تأمین نقدینگی دامداران برای تهیه نهاده‌های دامی از مراکز توزیع معرفی شده از سوی جهاد کشاورزی در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

به گفته وی؛ در مجموع این میزان تسهیلات سرمایه در گردش دامدار کارت به چهار هزار و ۲۳۲ پرونده پرداخت شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: از ابتدای امسال تاکنون؛ ۱۰ هزار و ۸۶۷ پرونده با ۶۳۳ میلیارد تومان اعتبار در بخش های امور دام، شیلات و آبزیان و طیور و زنبور عسل،  ۱۰ هزار و ۷۲۹ پرونده مورد مربوط به دام سبک و سنگین به مبلغ ۱۶۹ میلیارد تومان اعتبار برای دریافت تسهیلات دامدار کارت به بانک های عامل معرفی شده اند.

"دامدار کارت" جدید با سقف اعتباری ۲ میلیارد ریال و نرخ سود ۱۰ درصد در حمایت از تامین نهاده‌های دامی صادر شده است.

اولویت اول بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۱ حمایت از تامین نهاده‌های کشاورزی در قالب دامدار کارت و سامانه بازارگاه است و افزایش سقف اعتباری دامدار کارت از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، کاهش نرخ سود این تسهیلات از ۱۱ به ۱۰ درصد، تسهیل شرایط اعتبارسنجی و اخذ تضامین و بسیج تمام شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور برای صدور دامدار کارت و پرداخت تسهیلات خرید نهاده‌های دامی، از جمله اقداماتی است که بانک کشاورزی برای رونق واحدهای تولیدی در دستور کار قرار داده است.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک شامل یک میلیون و ۷۲۳ هزار راس گوسفند، حدود ۳۱۳ هزار راس بز و ۸۱ هزار و ۸۸۰ راس گاو و گوساله، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر و در مجموع ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

سالانه در استان در حدو دو هزار و ۵۰۰ تن ماهی از ۹۲ مزرع گرمابی و ۹۷ مزرعه سردابی تولید می شود.

 ۴۴ درصد جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com