قیمت جوجه صعودی شد

 قیمت جوجه صعودی شد
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران با بیان اینکه قیمت جوجه یکروزه به ۱۰ هزار تومان رسیده است، گفت: اراده لازم برای برخورد با واحدهای مرغ مادر متخلف و دلال بازی موجود در بازار جوجه وجود ندارد.

حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده‌های دامی همچنان ادامه دارد و مشخص نیست که اصلاح نظام یارانه‌ای چه زمانی قرار است اجرایی شود، گفت: از شنبه هفته جاری بارگذاری نهاده ذرت در سامانه بازارگاه آغاز شده و طبق اعلام مسئولان بارگذاری کنجاله سویا نیز تا اواخر هفته جاری انجام خواهد شد.


وی اضافه کرد: بر اساس آنچه که به ما اعلام شده طراحی کارت اعتباری برای خرید محصولات پروتئینی از جمله مرغ، تخم مرغ، گوشت و لبنیات در دستور کار دولت قرار دارد و سه ماه بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای این طرح اجرا می‌شود و بر این اساس کارت مذکور به میزان مشخصی شارژ می‌شود تا مردم بتوانند محصولات پروتئینی و لبنی مورد نیازشان را با این کارت تهیه کنند.

اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده هم اکنون بین ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان است، گفت: قیمت مرغ گرم نیز بین ۲۷ تا ۳۱ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب رسیده است، از نابسامانی‌ها در بازار جوجه یک روزه انتقاد کرد و با بیان اینکه قیمت این نهاده به ۱۰ هزار تومان در هر قطعه رسیده است، افزود: متأسفانه قیمت جوجه همچنان برای رأس حدود ۴هزارتومان بالاتر از نرخ مصوب هم به فروش می‌رسد و پیگیری‌های ما برای حل این چالش هنوز به نتیجه نرسیده است.

اسدالله نژاد گفت: متأسفانه اراده لازم بر برخورد با واحدهای مرغ مادر متخلف و دلال بازی موجود در بازار جوجه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در این زمینه با یک دو قطبی مواجه هستیم و همان قدر که روی تولیدکنندگان مرغ فشار وجود دارد، بازار جوجه کاملاً رها شده و دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت هیچ نظارتی بر بازار این نهاده ندارند و اراده‌ای برای کنترل قیمت جوجه که نقش مهمی بر قیمت تمام شده مرغ دارد، وجود ندارد و مرغداران ما در حال زیان هستند چرا که قیمت تمام شده تولید برای آنها افزایش پیدا کرده اما قیمت فروش به علت افزایش عرضه و تولید مازاد به شدت کاهش یافته و در برخی از استان‌ها تا ۴٠٠٠ تومان هم زیر قیمت تمام شده نیز رسیده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com