معاون وزیر جهاد:
در صادرات طیور به عراق و‌ افغانستان مشکلی نداریم

 در صادرات طیور به عراق و‌ افغانستان مشکلی نداریم

معاون وزیر جهاد گفت: با توجه به عاری بودن واحدهای مرغداری کشور از بیماری آنفلوانزا، مشکلی در صادرات محصولات طیور نداریم.

 سیدمحمد آقا میری معاون وزیر جهاد، گفت: تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان در مراکز پرورش طیور نداشتیم که امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه یابد.

وی گفت: با توجه به آنکه عامل بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان، پرنده مهاجر است؛ بنابراین منکر بیماری نیستیم و همواره این احتمال وجود دارد که فردا هم واحدهای مرغداری درگیر این بیماری شوند.

آقامیری افزود: امسال با سال های قبل تفاوتی وجود دارد چرا که ستاد آنفلوانزا به طور هفتگی با حساسیت ویژه بر واحدهای مرغداری نظارت دارد و همواره پایش ها در سطح استان و شهرستان ادامه دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با توجه به آنکه گزارشی از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان نداشتیم، در خصوص صادرات محصولات طیور به عراق و افغانستان مشکلی نداریم.

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه محدودیتی در صادرات مرغ زنده نداریم، گفت: سازمان دامپزشکی با اقتدار از صادرکنندگان دفاع می کند و هرگونه مشکلی که سد راه صادرکنندگان باشد، در کوتاه ترین زمان رفع می کنیم. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com