جهاد کشاورزی فقط ۳۰ درصد نیاز مرغداران را تأمین می‌کند

 جهاد کشاورزی فقط ۳۰ درصد نیاز مرغداران را تأمین می‌کند
از صبح امروز برخی از فروشندگان پروتئینی در قزوین هر کیلو مرغ را حدود ۲۰ هزار تومان به فروش رسانده‌اند.
از سویی در حالی که برخی‌ها علت این افزایش قیمت را اعتصاب کشتارگاه می‌دانستند، مسئول اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی با تکذیب هرگونه اعتصاب، آن را شایعه‌ای برای برهم زدن بازار می‌داند.
توزیع ۷۰ تن مرغ در قزوین
اکبر آقاجانی مسئول اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی  با بیان اینکه هیچ اعتصابی در استان قزوین صورت نگرفته و این یک شایعه و کذب است، اظهار کرد: شب گذشته بیش از ۷۰ تن مرغ در استان قزوین با قیمت ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان توزیع شده است.
وی عنوان کرد: قیمت مصوب مرغ ۱۸۲۰۰ الی ۱۸,۵۰۰ تومان است و هرگونه افزایش قیمت بیش از این تخلف بوده و باید با آن برخورد شود.
آقاجانی با بیان اینکه شرایط برای مرغداران اصلاً مناسب نیست، تصریح کرد: بی ثباتی در بازار نهاده‌های دامی جز فشار و آزار و اذیت تولید کننده و در نهایت مردم، فایده دیگری نداشته است.
مشکل اصلی در بازار مرغ در بخش توزیع نهاده‌های دامی است
وی اضافه کرد: مشکل اصلی در بازار مرغ در بخش توزیع نهاده‌های دامی است و تا وقتی جهاد کشاورزی این مشکل را حل نکند شاهد بدتر شدن وضعیت خواهیم بود.
مسئول اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تصریح کرد: هم اکنون جهاد کشاورزی در بهترین شرایط تنها ۳۰ درصد نیاز مرغداران را تأمین می‌کند و ما بقی مصرف نهاده‌های دامی باید از بازار آزاد تأمین شود.
وی اضافه کرد: این در حالی است که بنا به برخی اخبار دولت هیچ دلاری برای نهاده دامی آزاد تخصیص نداده و از گمرک آزاد نکرده و حال سوال اینجاست که این میزان نهاده دامی به چه صورت در دستان بخش خصوصی موجود است.
آقاجانی ادامه داد: در حالی که نهاده‌های دامی همچون سویا توسط بخش دولتی حدود ۳ هزار تومان به فروش می‌رسد، متأسفانه بخش خصوصی همین نهاده را با قیمت ۱۳ هزار تومان عرضه می‌کند.
کیمیا رشد صنعت البرز


مرغ به هر کیلو ۲۵ هزار تومان خواهد رسید
وی بیان کرد: ۷۰ درصد نیاز نهاده‌ها در مرغداری توسط بخش خصوصی رفع می‌شود و طبیعتاً با این میزان قیمت و واسطه‌های موجود نباید انتظار بهبود بازار را داشته باشیم.
مسئول اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی یادآور شد: بدون شک با این شرایط باید به زودی شاهد مرغ با قیمت هرکیلو ۲۵ هزار تومان در بازار باشیم.
اما علی اکبر کبیری معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با رد هرگونه افزایش قیمت اظهار کرد: هرگونه فروش مرغ بیش از قیمت مصوب ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.
با افزایش قیمت‌ها برخورد می‌کنیم
وی اضافه کرد: هیچ اعتصاب و یا افزایش قیمتی نداریم و این شایعات تنها از سوی عده‌ای سودجو برای برهم زدن بازار است.
بدون شک ثبات در بازار نیازمند همراهی بخش دولتی و حذف واسطه‌ها است. جهاد کشاورزی امروز به دلیل تأمین کننده اصلی نهاده‌های دامی باید پاسخگوی وضعیت فعلی بازار باشد.
 
نظرات شما
  •  

    mohsen گفت : ۹۹/۰۷/۱۶

    مرغ این همه گران شده پس دام چی ؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com